
ASPAYM organitza, un any més, el seu campament inclusiu d’estiu, una activitat dissenyada per a nens i nenes a partir de 6 anys, amb i sense discapacitat. Aquesta edició, la XXVIII, tindrà lloc a El Bosque de los Sueños, situat a Cubillos del Sil (León), des del 3 fins al 14 d’agost.
Aquesta iniciativa és una realitat gràcies a la coorganització de la Federación Nacional ASPAYM i el Real Patronato sobre Discapacidad. A més, compta amb la valuosa col·laboració de la Fundación ACS, Fundación ONCE, la Fundación ASPAYM Castilla y León, ASPAYM Castilla y León Juventud i el Consejo de la Juventud de Castilla y León.
Els participants gaudiran d’una gran varietat d’activitats que inclouen piscina, karting, manualitats, gimcanes, rutes i moltes altres sorpreses. Després d’edicions anteriors amb temàtiques diverses com superherois, màgia, jocs arcade, esports olímpics o viatges en el temps, enguany el campament s’endinsarà en l’ambient de la música disco.
En aquesta edició, participaran 60 nens i nenes en règim de pernoctació i 64 en modalitat de campament de dia. En total, més de 120 menors amb i sense discapacitat conviviran i gaudiran de dotze dies de diversió i oci inclusiu, fet que els permetrà viure un estiu inoblidable.
Un de cada sis inscrits en aquesta edició prové de zones rurals, de poblacions com Brión (A Coruña), Las Navas del Marqués (Ávila), Santa María del Páramo i Villaturiel (León), Sevilla la Nueva (Madrid), Matapozuelos (Valladolid) o Monfarracinos (Zamora). Això subratlla la dimensió rural d’aquesta trobada. A més, hi ha participants d’altres localitats com Albacete, Barcelona, Burgos, Gijón o Pamplona, així com de nuclis urbans integrats en els municipis ja esmentats com Ávila, León, Madrid i Valladolid.
Aquesta activitat té com a objectiu principal donar compliment a l’article 30 de la Convención Internacional sobre los Derechos de las Personas con Discapacidad, que es centra en la participació en la vida cultural, les activitats recreatives, l’esbarjo i l’esport.
El campament compta amb un equip de més d’una trentena de monitors titulats, amb àmplia experiència en joves amb necessitats especials, així com dos coordinadors. A més, es disposa d’un equip sanitari format per un infermer i el seu auxiliar. El valor fonamental del campament resideix en aquest equip de monitors, joves voluntaris que cada any dediquen el seu temps i esforç a atendre les diverses realitats dels nens i nenes amb i sense discapacitat.
El Bosque de los Sueños, un complex turístic ubicat a Cubillos del Sil, al centre de la comarca d’El Bierzo, disposa de 15 bungalows de fusta, cadascun amb capacitat per a 8 persones. Aquestes instal·lacions estan completament adaptades per a persones amb mobilitat reduïda, oferint un entorn agradable i tranquil, idoni per a un campament d’estiu.

