
Avui comença la campanya de La Grossa de Cap d’Any amb el lema “Toca que Toca”, un eslògan que recorda tant la possibilitat de guanyar 200.000 euros per bitllet de 10 euros com el compromís social de Loteries de Catalunya, que ha destinat 300 milions a accions socials en els seus 35 anys d’història. Enguany, els beneficis aniran destinats a la construcció de centres Barnahus, espais que proporcionen suport integral als infants i adolescents que han patit abusos sexuals.
Els centres Barnahus, gestionats pel Departament de Drets Socials i Inclusió en col·laboració amb altres àrees com Salut, Educació i Justícia, ofereixen un ambient semblant al d’una llar, amb un entorn segur per a les víctimes i les seves famílies. Aquests espais faciliten una intervenció coordinada entre professionals dels àmbits social, psicològic, mèdic i judicial, evitant que els menors hagin de visitar diverses institucions per rebre atenció i garantint així el seu benestar.
Després dels resultats satisfactoris del projecte pilot a Tarragona, el model Barnahus s’ha expandit per tot Catalunya amb 14 serveis ja operatius, alguns en instal·lacions provisionals mentre s’enllesteixen els espais definitius.
El doble valor de La Grossa: guanys econòmics i compromís social
Loteries de Catalunya reforça el seu distintiu doble valor a l’espot publicitari de La Grossa de Cap d’Any 2024, filmat al centre de dia Rubí (Vallès Occidental). L’espot presenta treballadors i usuaris d’aquest espai, així com el grup de música inclusiu “Árboles Amarillos”, i va acompanyat d’un jingle vibrant en clau de rumba catalana. Aquest enfocament busca recordar als participants de la loteria que, a més d’aspirar a un premi de 200.000 euros, contribueixen al finançament d’accions socials per a col·lectius necessitats.
Amb aquesta campanya, Loteries de Catalunya posa en valor tant la il·lusió de participar com la satisfacció de saber que els recursos es destinen a projectes d’impacte social real.