Dissabte, 7 desembre 2024
IniciDESTACADESLa Generalitat simplificarà els tràmits online de dependència i discapacitat per agilitzar-ne...

La Generalitat simplificarà els tràmits online de dependència i discapacitat per agilitzar-ne l’accés 

Aquest matí s'ha celebrat al Palau de la Generalitat la primera reunió de la Comissió d'Experts per a la Transformació de l'Administració de la Generalitat (CETRA)

La Generalitat simplificarà els tràmits online de dependència i discapacitat per agilitzar-ne l’accés
La primera trobada del CETRA ha reunit a 68 experts en administració pública // Foto: Generalitat de Catalunya

Aquest dimecres s’ha celebrat al Palau de la Generalitat la primera reunió de la Comissió d’Experts per a la Transformació de l’Administració de la Generalitat (CETRA), formada per un grup de 68 experts en administració pública, governança i digitalització. La trobada ha servit per iniciar un procés amb l’objectiu de redefinir els serveis públics de Catalunya, amb especial atenció als tràmits relacionats amb la dependència i la discapacitat.  

Presidida pel catedràtic Carles Ramió, la comissió treballarà en 12 grups enfocats en millorar l’eficiència i l’accessibilitat dels serveis públics. El conseller de la Presidència, Albert Dalmau, ha destacat la importància del procés, tot assegurant que es tracta d’una iniciativa “ambiciosa i concreta” per fer la vida més fàcil a la ciutadania.  

Durant els propers 10 mesos, la CETRA presentarà propostes per agilitzar i millorar la tramitació de serveis digitals, seguint una estratègia basada en experiències ciutadanes i resultats mesurables.  

Mesures immediates per optimitzar els tràmits més problemàtics  

Una de les accions prioritàries és l’avaluació i transformació de 10 tràmits digitals identificats com els més complexos i rellevants per a la ciutadania. Alguns dels tràmits més destacats són el reconeixement del grau de discapacitat, l’atenció a persones amb dependència i els ajuts al lloguer.  

Aquestes gestions es caracteritzen actualment per terminis massa llargs, dificultats tècniques i baixa autonomia dels usuaris. Per exemple, menys del 10% de les persones aconsegueixen completar les sol·licituds digitals a la primera sessió. A més, la tramitació telemàtica és escassa en alguns casos, arribant només al 8% de les sol·licituds.  

També s’ha identificat una manca d’accessibilitat i comprensió dels processos, fet que genera una alta insatisfacció. Prop del 40% dels usuaris plantegen consultes o queixes durant la gestió d’ajuts, com els destinats al lloguer o al reconeixement de discapacitat.  

Participació ciutadana i proves pilot  

Per garantir que les millores responen a les necessitats reals, els tràmits es testejaran en espais d’experiència ciutadana amb persones de diferents edats i perfils. Aquestes proves avaluaran la usabilitat, accessibilitat i claredat dels processos. Els resultats seran clau per redissenyar els tràmits i ajustar-los a les expectatives dels usuaris.  

Paral·lelament, durant el primer trimestre del 2025 es farà una enquesta a 120.000 persones per valorar la seva experiència amb els serveis digitals de la Generalitat. Aquesta iniciativa mesurarà l’impacte de les millores aplicades.  

Cap a una administració digital més eficient  

La Generalitat també prepara el llançament d’un sistema de valoració dels serveis digitals públics que inclourà enquestes automàtiques al final de cada tràmit. A més, abans de final d’any, un nou Observatori de l’Administració Digital proporcionarà dades i indicadors sobre la transformació digital de la Generalitat, amb informació accessible per a tota la ciutadania.  

Aquestes mesures formen part d’un pla integral per fer més àgil, entenedora i satisfactòria la relació entre la ciutadania i l’Administració, amb la finalitat última d’elevar els serveis públics de Catalunya a un nivell d’excel·lència europeu.  

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de tota l'actualitat del món de la diversitat funcional a Catalunya

Redacció/Fonts
Redacció/Fontshttps://diarideladiscapacitat.cat
Diari de la DisCapacitat. El digital de la diversitat funcional a Catalunya. Un mitjà fet per donar visibilitat a les persones amb discapacitat i pensat per reclamar la seva inclusió social

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

ÚLTIMES NOTÍCIES