Dimarts, 29 abril 2025
IniciDESTACADESLa Generalitat simplificarà els tràmits online de dependència i discapacitat per agilitzar-ne...

La Generalitat simplificarà els tràmits online de dependència i discapacitat per agilitzar-ne l’accés 

Aquest matí s'ha celebrat al Palau de la Generalitat la primera reunió de la Comissió d'Experts per a la Transformació de l'Administració de la Generalitat (CETRA)

La Generalitat simplificarà els tràmits online de dependència i discapacitat per agilitzar-ne l’accés
La primera trobada del CETRA ha reunit a 68 experts en administració pública // Foto: Generalitat de Catalunya

Aquest dimecres s’ha celebrat al Palau de la Generalitat la primera reunió de la Comissió d’Experts per a la Transformació de l’Administració de la Generalitat (CETRA), formada per un grup de 68 experts en administració pública, governança i digitalització. La trobada ha servit per iniciar un procés amb l’objectiu de redefinir els serveis públics de Catalunya, amb especial atenció als tràmits relacionats amb la dependència i la discapacitat.  

Presidida pel catedràtic Carles Ramió, la comissió treballarà en 12 grups enfocats en millorar l’eficiència i l’accessibilitat dels serveis públics. El conseller de la Presidència, Albert Dalmau, ha destacat la importància del procés, tot assegurant que es tracta d’una iniciativa “ambiciosa i concreta” per fer la vida més fàcil a la ciutadania.  

Durant els propers 10 mesos, la CETRA presentarà propostes per agilitzar i millorar la tramitació de serveis digitals, seguint una estratègia basada en experiències ciutadanes i resultats mesurables.  

Mesures immediates per optimitzar els tràmits més problemàtics  

Una de les accions prioritàries és l’avaluació i transformació de 10 tràmits digitals identificats com els més complexos i rellevants per a la ciutadania. Alguns dels tràmits més destacats són el reconeixement del grau de discapacitat, l’atenció a persones amb dependència i els ajuts al lloguer.  

Aquestes gestions es caracteritzen actualment per terminis massa llargs, dificultats tècniques i baixa autonomia dels usuaris. Per exemple, menys del 10% de les persones aconsegueixen completar les sol·licituds digitals a la primera sessió. A més, la tramitació telemàtica és escassa en alguns casos, arribant només al 8% de les sol·licituds.  

També s’ha identificat una manca d’accessibilitat i comprensió dels processos, fet que genera una alta insatisfacció. Prop del 40% dels usuaris plantegen consultes o queixes durant la gestió d’ajuts, com els destinats al lloguer o al reconeixement de discapacitat.  

Participació ciutadana i proves pilot  

Per garantir que les millores responen a les necessitats reals, els tràmits es testejaran en espais d’experiència ciutadana amb persones de diferents edats i perfils. Aquestes proves avaluaran la usabilitat, accessibilitat i claredat dels processos. Els resultats seran clau per redissenyar els tràmits i ajustar-los a les expectatives dels usuaris.  

Paral·lelament, durant el primer trimestre del 2025 es farà una enquesta a 120.000 persones per valorar la seva experiència amb els serveis digitals de la Generalitat. Aquesta iniciativa mesurarà l’impacte de les millores aplicades.  

Cap a una administració digital més eficient  

La Generalitat també prepara el llançament d’un sistema de valoració dels serveis digitals públics que inclourà enquestes automàtiques al final de cada tràmit. A més, abans de final d’any, un nou Observatori de l’Administració Digital proporcionarà dades i indicadors sobre la transformació digital de la Generalitat, amb informació accessible per a tota la ciutadania.  

Aquestes mesures formen part d’un pla integral per fer més àgil, entenedora i satisfactòria la relació entre la ciutadania i l’Administració, amb la finalitat última d’elevar els serveis públics de Catalunya a un nivell d’excel·lència europeu.  

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de tota l'actualitat del món de la diversitat funcional a Catalunya

Redacció/Fonts
Redacció/Fontshttps://diarideladiscapacitat.cat
Diari de la DisCapacitat. El digital de la diversitat funcional a Catalunya. Un mitjà fet per donar visibilitat a les persones amb discapacitat i pensat per reclamar la seva inclusió social

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

ÚLTIMES NOTÍCIES

Diari de la Discapacitat
Resum de la privadesa

Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.