La Federación ASEM reclama reparació i reconeixement per a les persones afectades per la polio i el síndrome postpolio

Coincidint amb el Dia Mundial contra la Polio, l’entitat insta les administracions a impulsar mesures específiques que abordin les seqüeles i garanteixin una reparació històrica

La Federación ASEM reclama reparació i reconeixement per a les persones afectades per la polio i el síndrome postpolio
Cartell del Dia Mundial contra la Polio 2025 // Foto: Federació ASEM

Amb motiu del Dia Mundial contra la Polio, la Federación ASEM s’ha sumat a la commemoració promoguda per les entitats de persones afectades per la polio i el síndrome postpolio a Espanya. L’organització recorda que, tot i que la malaltia va ser erradicada fa dècades, les seves conseqüències continuen afectant profundament aquelles persones que la van patir.

La Federación de Entidades de Polio y Síndrome Postpolio de España centra la seva tasca en la necessitat d’una reparació específica per a les persones afectades. En aquest sentit, l’entitat valora positivament els avenços inclosos en la proposta de reforma de la Llei General de Drets de les Persones amb Discapacitat i de la Llei de Promoció de l’Autonomia Personal, tot reclamant que les polítiques públiques incorporin mesures concretes i adaptades a les necessitats reals de les persones que conviuen amb les seqüeles de la polio i del síndrome postpolio.

Sota el lema “La negligència d’ahir és la injustícia d’avui”, el moviment associatiu exigeix una resposta justa i efectiva per part de les administracions públiques. L’entitat recorda que “la polio no és només una pàgina del passat”, ja que les seves seqüeles i el síndrome postpolio continuen condicionant la salut i la qualitat de vida de milers de supervivents a l’Estat espanyol.

- PUBLICITAT -
Perfectament Imperfecta

Les reivindicacions del moviment es divideixen en tres àmbits principals: sanitat, drets socials i reparació històrica. En l’àmbit sanitari, reclamen una atenció pública, integral i gratuïta, amb accés a la neurorehabilitació, ortopèdia, teràpia ocupacional i protocols mèdics específics per al síndrome postpolio. En matèria de drets socials, demanen ajudes accessibles, pensions indemnitzatòries i mesures excepcionals per a les persones afectades entre 1939 i 1978. Finalment, en l’àmbit de la reparació històrica, reivindiquen el reconeixement com a víctimes del franquisme, la seva participació en els Llocs de la Memòria i la creació d’un arxiu nacional que conservi la veritat del que va succeir i impulsi la seva inclusió en la Memòria Democràtica.

La Federación ASEM també dóna suport a les iniciatives internacionals que treballen per a l’erradicació total de la polio al món i per a la recerca sobre el síndrome postpolio, així com als esforços de les associacions que mantenen viva la memòria col·lectiva i fomenten la participació activa de les persones afectades.

En aquest 24 d’octubre, la Federación ASEM fa una crida a la societat i a les institucions per continuar avançant cap a “un futur més just, on cap persona quedi enrere per les conseqüències d’una malaltia que, tot i superada en l’àmbit epidemiològic, segueix deixant empremta en milers de vides”.

- PUBLICITAT -
Banner Col·lectiu Ronda 300x600

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de tota l'actualitat del món de la diversitat funcional a Catalunya

Redacció/Fonts
Redacció/Fontshttps://diarideladiscapacitat.cat
Diari de la DisCapacitat. El digital de la diversitat funcional a Catalunya. Un mitjà fet per donar visibilitat a les persones amb discapacitat i pensat per reclamar la seva inclusió social

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

ÚLTIMES NOTÍCIES