28.3 C
Barcelona
Dimarts, 14 juliol, 2020

La Casa del Mar acull una jornada sobre pràctiques centrades en la família al model d’una escola inclusiva

Recomanats

Oberta la convocatòria d’ajudes de suport a persones amb discapacitat (PUA) 2020

Des del passat 11 de juliol està oberta la convocatòria per a...

Les persones amb discapacitat que ho tinguin contraindicat no estan obligades a dur mascareta

A partir d’avui és obligatori a tot Catalunya l’ús de la mascareta...

El Procicat aprova el Pla sectorial de represa de la normalitat en l’àmbit residencial

El Procicat ha aprovat el Pla sectorial de represa de la normalitat...

jornada aportacions centrades famíília escola inclusiva
La jornada s’adreça principalment a professionals de l’educació // Foto: Dincat

El proper divendres 15 de juny se celebra a la Casa del Mar de Barcelona la jornada “Una escola per a tothom: Aportacions de les pràctiques centrades en la família al model d’escola inclusiva” que està adreçada principalment a professionals de l’educació.

Es tracta d’una jornada de sensibilització sobre pràctiques centrades en la família (PCF) que pretén esdevenir una oportunitat per comprendre i debatre les pràctiques de col·laboració i el treball centrat en la família en els contextos naturals dels infants.  

El programa de l’activitat, que està organitzada per Dincat i Plena Inclusión, començarà a les 9:30h i s’estendrà fins a les 14:30h. L’assistència és gratuïta però cal inscripció prèvia.

El context

El nou DECRET 150/2017 de l’atenció educativa a l’alumnat en el marc d’un sistema educatiu inclusiu fa una decidida aposta per un model d’escola que pretén avançar en l’objectiu de fer possible una educació per a tots. Per assolir l’objectiu de la plena inclusió escolar i social, el decret no només proposa criteris d’organització pedagògica i d’adequació dels entorns i les activitats educatives, sinó que també accentua el paper dels docents i dels educadors com a agents impulsors del model d’escola inclusiva i subratlla el paper de les famílies com agents de col·laboració amb el centre educatiu i de participació activa.  

El repte de l’escola inclusiva és un horitzó necessari i engrescador, però difícil i no absent de dificultats. Sumar esforços esdevindrà una de les claus de l’èxit i, en aquest marc, el model de col·laboració pren especial rellevància. Col·laboració que necessàriament s’haurà de donar entre tots els membres de la comunitat educativa.

- Advertisement -

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

- Publicitat -
- Publicitat -

NEWSLETTER

Subscriu-te per estar al dia de les últimes notícies, ofertes i anuncis exclusius

Últimes notícies

La Fundació Pasqual Maragall insta al Govern a protegir a les persones vulnerables i amb dependència

La Fundació Pasqual Maragall va presentar la setmana passada una proposta a...

El Govern destinarà 8,3M€ a la inserció laboral de persones beneficiàries de la RGC

El Govern ha aprovat promoure la inserció laboral de persones destinatàries de la Renda Garantida de Ciutadania...

La millora d’accessibilitat potenciarà l’intercanviador de la plaça d’Espanya

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, acompanyat de la presidenta de TMB, Rosa Alarcón, i...

Oberta la convocatòria d’ajudes de suport a persones amb discapacitat (PUA) 2020

Des del passat 11 de juliol està oberta la convocatòria per a la prestació d'atenció social a...

SIFU, primera empresa Facility Services a Europa amb la Certificació de Protocol Segur Covid-19

El Grupo SIFU ha rebut de l’empresa TÜV Rheinland la Certificació de Protocol Segur Covid-19, de manera...

també pot interessar-te

- Advertisement -