Dilluns, 2 octubre 2023
IniciINCLUSIÓ SOCIALLa Casa del Mar acull una jornada sobre pràctiques centrades en la...

La Casa del Mar acull una jornada sobre pràctiques centrades en la família al model d’una escola inclusiva

jornada aportacions centrades famíília escola inclusiva
La jornada s’adreça principalment a professionals de l’educació // Foto: Dincat

El proper divendres 15 de juny se celebra a la Casa del Mar de Barcelona la jornada “Una escola per a tothom: Aportacions de les pràctiques centrades en la família al model d’escola inclusiva” que està adreçada principalment a professionals de l’educació.

ICF23_Baner Financament-300x600

Es tracta d’una jornada de sensibilització sobre pràctiques centrades en la família (PCF) que pretén esdevenir una oportunitat per comprendre i debatre les pràctiques de col·laboració i el treball centrat en la família en els contextos naturals dels infants.  

El programa de l’activitat, que està organitzada per Dincat i Plena Inclusión, començarà a les 9:30h i s’estendrà fins a les 14:30h. L’assistència és gratuïta però cal inscripció prèvia.

El context

Banner Col·lectiu Ronda 300x600

El nou DECRET 150/2017 de l’atenció educativa a l’alumnat en el marc d’un sistema educatiu inclusiu fa una decidida aposta per un model d’escola que pretén avançar en l’objectiu de fer possible una educació per a tots. Per assolir l’objectiu de la plena inclusió escolar i social, el decret no només proposa criteris d’organització pedagògica i d’adequació dels entorns i les activitats educatives, sinó que també accentua el paper dels docents i dels educadors com a agents impulsors del model d’escola inclusiva i subratlla el paper de les famílies com agents de col·laboració amb el centre educatiu i de participació activa.  

El repte de l’escola inclusiva és un horitzó necessari i engrescador, però difícil i no absent de dificultats. Sumar esforços esdevindrà una de les claus de l’èxit i, en aquest marc, el model de col·laboració pren especial rellevància. Col·laboració que necessàriament s’haurà de donar entre tots els membres de la comunitat educativa.

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de tota l'actualitat del món de la diversitat funcional a Catalunya

Redacció/Fonts
Redacció/Fontshttps://diarideladiscapacitat.cat
Diari de la DisCapacitat. El digital de la diversitat funcional a Catalunya. Un mitjà fet per donar visibilitat a les persones amb discapacitat i pensat per reclamar la seva inclusió social

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

ÚLTIMES NOTÍCIES

Skip to content