Divendres, 13 juny 2025
IniciACCESSIBILITAT UNIVERSALILUNION i AENOR presenten la seva "Certificació Compromís amb l'Accessibilitat 360º"

ILUNION i AENOR presenten la seva “Certificació Compromís amb l’Accessibilitat 360º”

Llancen una certificació per a una estratègia d'inclusió transversal durant la jornada "Reptes i solucions de l'Accessibilitat 360º en les organitzacions", en un compromís voluntari per a personal, clients i entorns amb continuïtat i sostenibilitat social

ILUNION y AENOR presentan su "Certificación Compromiso con la Accesibilidad 360º"
Un moment de la jornada celebrada a l?Espai ONCE de Barcelona // Foto: ONCE Catalunya

ILUNION i AENOR han presentat oficialment la “Certificació Compromís amb l’Accessibilitat 360º” durant la jornada “Reptes i solucions de l’Accessibilitat 360º en les organitzacions”, celebrada ahir a Barcelona. L’objectiu principal d’aquesta nova certificació és avalar l’estratègia d’inclusió de l’accessibilitat de manera transversal en les organitzacions.

Aquesta iniciativa, que representa un compromís voluntari per part de les entitats, busca implementar l’accessibilitat de forma permanent per al seu personal, clientela i entorns, assegurant-ne la continuïtat i contribuint a la sostenibilitat social. La certificació és el fruit de l’aliança establerta l’any 2023 entre ILUNION i AENOR, amb la finalitat compartida de fer la societat més inclusiva.

Per tal d’obtenir aquesta certificació, les organitzacions han de realitzar un diagnòstic previ que analitzi el seu nivell d’accessibilitat en els diferents canals i elements d’interacció, solucions i governança. Posteriorment, han de dissenyar una estratègia que serveixi de full de ruta per solucionar les deficiències detectades i implementar les actuacions necessàries. Tot aquest procés es basa en el model desenvolupat per ILUNION.

La jornada de presentació de la certificació s’ha dut a terme a l’Espai ONCE, amb la presència d’Enric Botí, delegat de l’ONCE a Catalunya. L’esdeveniment s’ha dividit en dues parts: un diàleg entre representants d’AENOR i ILUNION Accessibilitat sobre l’Acta Europea d’Accessibilitat i la nova certificació, i una taula rodona on s’han compartit bones pràctiques relacionades amb l’adopció estratègica de l’accessibilitat en les organitzacions participants.

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de tota l'actualitat del món de la diversitat funcional a Catalunya

Redacció/Fonts
Redacció/Fontshttps://diarideladiscapacitat.cat
Diari de la DisCapacitat. El digital de la diversitat funcional a Catalunya. Un mitjà fet per donar visibilitat a les persones amb discapacitat i pensat per reclamar la seva inclusió social

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

ÚLTIMES NOTÍCIES

Diari de la Discapacitat
Resum de la privadesa

Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.