Dilluns, 24 març 2025
IniciAGENDAGirona organitza un cicle de conferències per afrontar els reptes de l'envelliment...

Girona organitza un cicle de conferències per afrontar els reptes de l’envelliment al segle XXI

El programa "Girona, ciutat amiga de la gent gran" preveu cinc sessions de debat entre el 12 de març i el 9 d'abril sobre els drets, les cures i la inclusió social de les persones grans

Girona organitza un cicle de conferències per afrontar els reptes de l'envelliment al segle XXI
El cicle tractarà sobre els reptes que han d’afrontar les persones grans // Foto: gencat

Girona acollirà entre els mesos de març i abril un cicle de conferències per abordar els reptes que suposa l’envelliment al segle XXI. Aquesta iniciativa forma part del projecte “Girona, ciutat amiga de la gent gran” i està impulsada per l’Ajuntament de Girona, el grup de recerca en Envelliment, Cultura i Salut de la Universitat de Girona (UdG), i la Fundació “la Caixa”.

El cicle, sota el títol “Cap a la Girona ciutat amiga i inclusiva amb les persones grans: els grans reptes del s. XXI”, s’allargarà quatre setmanes i comptarà amb cinc sessions gratuïtes i obertes a tothom. Les inscripcions ja es poden fer a través del web municipal.

En el procés de construcció de la ciutat amiga i inclusiva, volem que a Girona es reflexioni i es debatin els grans temes que d’ara endavant estaran a les agendes de les polítiques públiques envers les persones grans“, ha explicat la regidora de Ciutat que Cuida de l’Ajuntament de Girona, Gemma Martínez i Villagrasa. La regidora ha subratllat que “aquest cicle de conferències és impartit per ponents de primera línia que plantejaran noves necessitats socials, models de cures i disseny de ciutats, amb l’objectiu d’incorporar aquests enfocaments en les polítiques municipals i en la societat en general“.

La primera sessió tindrà lloc el 12 de març a l’Auditori Palau de Congressos de Girona, amb la conferència “El nou paradigma de la societat envellida. L’envelliment i els canvis demogràfics”, a càrrec de la investigadora del CSIC, Dolores Puga, moderada per l’exrector de la UdG, Josep M. Nadal. L’acte inaugural comptarà amb la participació de l’alcalde de Girona, Lluc Salellas i Vilar, el director del Departament de Persones Grans de la Fundació “la Caixa”, David Velasco, i la vicerectora de Territori i Compromís Social de la UdG, Sílvia Llach.

El cicle continuarà el 19 de març a l’Aula Magna del CaixaFòrum Girona, amb la ponència “Envellir amb qualitat: la ciutat amigable”, a càrrec de la gerontòloga Lourdes Bermejo, moderada per Gemma Martínez i Villagrasa.

Les tres sessions restants es faran a l’Espai Fundació “la Caixa”. El 26 de març, el gerontòleg Javier Yanguas i el doctor en Medicina Xavier Gómez-Batiste parlaran sobre “Acompanyament i cura. Com viure el final de la vida”. El 2 d’abril, la ponència “El dret a envellir i a sentir-se útil” serà a càrrec de la doctora en drets humans Marije Goicoechea Iturregui, moderada per la doctora en Psicologia de la UdG, Pilar Monreal.

L’última sessió, el 9 d’abril, abordarà “La comunitat que cuida. Quines noves polítiques vol implantar l’IMSERSO?”, amb la participació de la directora general de l’IMSERSO, Mayte Sancho, moderada per Gemma Martínez i Villagrasa. La cloenda anirà a càrrec de l’alcalde de Girona, Lluc Salellas i Vilar.

Aquestes jornades formen part de la segona fase del projecte “Girona, ciutat amiga de la gent gran, inclusiva i promotora de la vida independent”, que compta amb una dotació de 2,3 milions d’euros en el pressupost municipal de 2025. Entre les accions previstes, destaca l’increment d’hores del servei d’atenció a domicili, la millora de la teleassistència, l’augment de les subvencions als casals de gent gran i la millora de l’accessibilitat amb el Pla de Voreres.

Paral·lelament, la UdG està finalitzant un estudi de necessitats que es farà públic aquest estiu i que servirà de base per al pla de ciutat, amb l’objectiu d’impulsar un model participatiu on hi intervinguin persones grans, entitats, tècnics, representants polítics i agents clau del municipi.

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de tota l'actualitat del món de la diversitat funcional a Catalunya

Redacció/Fonts
Redacció/Fontshttps://diarideladiscapacitat.cat
Diari de la DisCapacitat. El digital de la diversitat funcional a Catalunya. Un mitjà fet per donar visibilitat a les persones amb discapacitat i pensat per reclamar la seva inclusió social

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

ÚLTIMES NOTÍCIES