Una nova plataforma, Gest.social, llançada pels germans barcelonins Mark i Edgar Sanjuán, ha introduït una manera innovadora de recaptar fons per a causes solidàries. El projecte utilitza la recomanació entre amics per incrementar exponencialment la difusió i els resultats de les campanyes.
Segons explica Edgar Sanjuán, “d’un/a amic/ga sempre et fiaràs”. Així, la mecànica es basa en una cadena de confiança: un usuari comença aportant 10 euros i convida quatre amics a fer el mateix. Si aquests amics s’uneixen en 24 hores, la persona que va iniciar la cadena pot recuperar els seus 10 euros, fomentant una difusió exponencial de la causa.
La primera campanya de Gest.social començarà el 2 de desembre de 2024, amb l’objectiu de recaptar fons per a persones amb discapacitat intel·lectual. Edgar Sanjuán liderarà aquesta iniciativa amb els seus 10 euros i un enllaç d’invitació a quatre amics. La campanya finalitzarà el 15 de gener de 2025, i els seus creadors confien en assolir rècords de participació.
Mark Sanjuán explica que la plataforma és el resultat d’una experiència personal: “La nostra germana petita, Nya, ens va ensenyar el repte que representa per a les famílies i les institucions proporcionar eines perquè les persones amb necessitats específiques siguin més autònomes”.
Per aquesta primera iniciativa, ja s’han signat acords amb 11 entitats solidàries, entre elles la Fundació Aura, la Fundació Estimia i l’Associació Ludàlia. Aquesta campanya servirà com a prova pilot de 6 setmanes per demostrar l’eficàcia del sistema i obrir la porta a futures col·laboracions amb altres causes socials.