La Fundació Pere Tarrés presenta una diagnosi de la població amb discapacitat al municipi de Rubí

Permetrà dissenyar el Pla d’Atenció Integral a les Persones amb Discapacitat 

fundació pere tarrés diagnosi població discapacitat Rubí
Presentació de l’estudi // Foto: Fundació Pere Tarrés

L’Ajuntament de Rubí disposa des de la setmana passada de la primera Diagnosi de la població amb discapacitat del municipi, després de la presentació realitzada pel Departament de Consultoria i Estudis de la Fundació Pere Tarrés per encàrrec de  l’Àrea d’Atenció a les Persones de la Diputació de Barcelona, que permetrà al consistori dissenyar el Pla d’Atenció Integral a les persones amb  Discapacitat i Diversitat Funcional complint amb el Pla de mandat de Rubí 2016-2019.

Segons aquest estudi resideixen a Rubí 2.659 persones amb certificat de discapacitat entre els 0 i 64 anys (4,1% de la població d’aquesta edat), principalment amb discapacitat motora (50,5%), per malaltia mental (20,6%) i discapacitat intel•lectual (13,1%). És una característica específica de Rubí el fet que la gran majoria (65%) té menys del 33% de discapacitat i és un col•lectiu menys envellit el que suposa una major demanda específica d’activitats i suport.

BANER_300X250

La principal necessitat identificada per l’estudi ve marcat pel trànsit entre la tradició i la renovació generacional que combina la tradició d’atendre en el sí de la família les necessitats de les persones amb discapacitat i la renovació generacional que implica d’una banda, persones grans cuidadores que necessiten ajuda per atendre a les persones afectades i solucions de cara a la seva absència, i d’altra banda, les generacions que s’incorporen com a afectats i cuidadors amb major exigència a les administracions i entitats. El resultat és que hi ha major pressió sobre el municipi, tant a l’administració local com a la xarxa d’entitats, existent i per crear.

Davant d’aquesta realitat la diagnosi elaborada per la Fundació Pere Tarrés identifica prop de 160 mesures possibles organitzades en 12 àmbits d’actuació, i estableix els criteris de priorització per guiar el disseny i implementació, concretament: serveis i actuacions compartits amb el teixit associatiu, integrats en recursos existents no específics i específics, amb baixa inversió en infraestructura, amb menor requeriment tècnic d’execució i amb menor necessitat de mobilització d’altres administracions i planificacions supramunicipals.

banner_dental

Sigues el primer a opinar

Deixa un comentari

La vostra adreça de correu no serà publicada


*