21.4 C
Barcelona
Dilluns, 6 juliol, 2020

FESOCA exigeix el ple accés dels alumnes sords al servei d’interpretació de llengua de signes catalana

Recomanats

El Procicat aprova el Pla sectorial de represa de la normalitat en l’àmbit residencial

El Procicat ha aprovat el Pla sectorial de represa de la normalitat...

Dincat veu inacceptable el retard en els pagaments a les entitats socials anunciat pel Govern

El sector de la discapacitat intel·lectual a Catalunya s’ha sumat avui a...

alumnes-sords-concentracio-igualtat-educacio
Ja s’ha produït alguna concentració de protesta davant el Departament d’Ensenyament // Foto: FESOCA

La Federació de Persones Sordes de Catalunya (FESOCA) ha sortit al pas de les informacions aparegudes a la nota de premsa emesa per la Generalitat de Catalunya sobre del increment d’hores setmanals així com de la contractació del servei d’interpretació en llengua de signes catalana per a alumnes sords.

A través d’un comunicat, la Federació assegura que a Catalunya hi ha uns cinquanta alumnes sords que han optat per aquesta modalitat educativa bilingüe, de manera que en realitat el increment real és només de dues o tres hores a la setmana, situant el total en aproximadament dinou hores, encara lluny d’arribar a les trenta hores.

FESOCA manifesta que a la nota de premsa es parla de la contractació d’aquest servei com si fos una novetat, quan el primer servei d’interpretació per a alumnes sords es va realitzar en l’any 2000 amb tres intèrprets per a cinc alumnes sords.

Respecte a l’existència d’uns tres-cents cinquanta professionals del CREDA, la Federació rebat però que no específica quants tenen coneixements de llengua de signes, sent això un requisit indispensable per garantir l’atenció educativa i comunicativa de l’alumnat sord.

De la mateixa manera en la informació tampoc s’especifica si es duran a terme accions que permetin un equilibri territorial d’atenció educativa a tot Catalunya perquè l’educació bilingüe es concentra actualment a les comarques del Barcelonès i en la del Vallès Occidental. FESOCA desconeix la situació en les diferents poblacions on estan implantats els deu CREDAS que parla la nota de premsa, especialment a les de Girona, Lleida i Tarragona.

FESOCA insisteix en el comunicat en el fet que l’accessibilitat ha de ser plena perquè la veritable necessitat dels estudiants sords que opten per la llengua de signes és la cobertura de totes les hores lectives, no restringir algunes sessions lectives que es consideren més instrumentals o “denses”; sinó que la comunicació i l’accés a la informació i continguts ha d’estar assegurat en totes les hores lectives.

En aquest sentit, la Federació de Persones Sordes de Catalunya, sol·licita novament al al Departament d’Ensenyament que tingui en consideració el dret dels estudiants amb sordesa a rebre la informació i la comunicació en igualtat de condicions i d’oportunitats, tal com s’estableix a la Llei 17/2010 de la Llengua de Signes Catalana, la Resolució 442/X del Parlament de Catalunya sobre el Suport als Alumnes Sords, la Llei 51/2003 d’Igualtat d’Oportunitats, No Discriminació i Accessibilitat Universal de Persones amb Discapacitat i l’Article 24 de la Convenció Sobre els Drets de les Persones amb Discapacitat de la ONU.

Per últim, en el seu comunicat FESOCA anuncia que iniciarà accions legals per demanar responsabilitats i fer ús de la legislació vigent en el nostre país per garantir el dret fonamental de l’alumnat sord a una educació en igualtat d’oportunitats.

- Advertisement -

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

- Publicitat -

NEWSLETTER

Subscriu-te per estar al dia de les últimes notícies, ofertes i anuncis exclusius

Últimes notícies

El Centre d’Atenció Diürna d’ASPID reprèn l’activitat en un entorn segur pels usuaris

El Centre de dia Candi Villafañé d’ASPID ha reprès l’activitat presencial després...

Una mirada personal a l’escola inclusiva

La meva experiència en una USEE (Unitat de Suport Educatiu Especial) va començar l’any 2012, a l’Institut...

La incertesa pel coronavirus obliga a suspendre la tercera edició de l’Inspira Festival Inclusiu 2020

La Fundació MAP i l'Ajuntament de Ripoll han decidit no celebrar la tercera edició de l'Inspira Festival...

El Grup Alba inicia un nou model dels serveis diürns als nous espais de Guissona, Agramunt i Verdú

El Grup Alba ha iniciat un canvi de rumb dels seus serveis diürns cap a un model...

Katherina Harder: “ El format online ens permet acompanyar persones grans a relacionar-se amb la tecnologia”

Katherina Harder és la directora artística i de programació de La GRAN pantalla, el Festival Internacional de...
- Advertisement -

també pot interessar-te

- Advertisement -