Dijous, 3 juliol 2025
IniciINCLUSIÓ LABORAL“Fem la botifarra a l’exclusió”, una campanya per a conscienciar que el...

“Fem la botifarra a l’exclusió”, una campanya per a conscienciar que el 74% de les persones amb discapacitat no té feina

La Fundació Mas Albornà ha llançat una campanya amb l’objectiu de conscienciar la població sobre aquest problema social

campnaya fem la botifarra a l'exclusió
Cartell de la campanya “Fem la botifarra a l’exclusió” // Foto: Fundació Mas Albornà

Les xifres parlen per si mateixes: el 74% de les persones amb discapacitat no té feina i un 33,8% d’elles es troba en risc d’exclusió, segons dades d’IDESCAT, COCEMFE i ECOM. En el cas de la població catalana, el percentatge se situa al voltant del 25,9%. Amb aquestes xifres sobre la taula, els elaboradors Mallart, que formen part del projecte social de la Fundació Mas Albornà, han llançat una campanya per conscienciar a la població sobre aquesta realitat social. A la campanya, personalitats com la xef Carme Ruscalleda o l’actriu Lloll Bertran fan “la botifarra a l’exclusió” en un vídeo en el que participen els treballadors de Mallart i que pretén no deixar indiferent a ningú. Els beneficis de la campanya es destinaran a la Fundació Mas Albornà perquè cap persona amb discapacitat es quedi sense feina. 

Al vídeo de la campanya, els treballadors de Mallart expliquen que això és una realitat. A més a més de la Carme Ruscalleda i la Loll Bertran, a la campanya apareixen els reputats xefs Ada Parellada, Fermí Puig, el Raül Balam, Josep Roca, part fonamental de  l’ànima d’El Celler de Can Roca; i el Quim Masferrer, presentador d’El Foraster de TV3, els periodistes com Candela Figueras, Maria Xinxó, Anna Vallohonesta, Andreu Presas i l’esportista Ander Mirambell. Per dinamitzar l’acció, aquest contingut es compartirà a les xarxes socials de Mallart, en concret a Instagram, i a altres canals socials d’aquestes cares conegudes. Mallart anima a la població a sumar-se a aquesta causa social a Instagram amb el hashtag #botifarraexclusió.

D’altra banda i amb l’objectiu de provocar un alt impacte social, Mallart posa a disposició del mercat les “3.000 botifarres contra l’exclusió”, una edició limitada on l’etiquetatge porta un s’ha dissenyat per a l’ocasió. A més, a la web s’ha creat un espai que serveix com a punt d’informació d’aquesta acció tan necessària a la societat actual. 

Cal recordar que la Fundació Mas Albornà treballa des de 1969 per a millorar la qualitat de vida de les persones amb discapacitat, trastorn mental i risc d’exclusió oferint-los serveis i atenció integral a l’Alt Penedès. Des de 2018, la Fundació ha transformat un petit i centenari obrador tradicional d’embotits en un projecte social per a la creació d’ocupació enfocat a persones en risc d’exclusió a través de l’elaboració d’embotits artesanals de gran qualitat.

Secció patrocinada per 
FECETC color logo

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de tota l'actualitat del món de la diversitat funcional a Catalunya

Redacció/Fonts
Redacció/Fontshttps://diarideladiscapacitat.cat
Diari de la DisCapacitat. El digital de la diversitat funcional a Catalunya. Un mitjà fet per donar visibilitat a les persones amb discapacitat i pensat per reclamar la seva inclusió social

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

ÚLTIMES NOTÍCIES

Diari de la Discapacitat
Resum de la privadesa

Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.