Dilluns, 10 novembre 2025
IniciENTREVISTESJoan Hidalgo: "Des de petit m'agradat molt Star Wars i el món...

Joan Hidalgo: “Des de petit m’agradat molt Star Wars i el món del reciclatge”

joan hidalgo joan robots
Joan Hidalgo té passió pels robots // Foto: joanrobots.net

Joan Hidalgo, més conegut com a Joan Robots, es col·laborador voluntari de la Fundació Itinerarium, pateix Ataxia Telangiectasia, una malaltia degenerativa sense cura amb només 35 casos a Espanya. 

Hem volgut parlar amb ell sobre la seva gran passió, la construcció de robots amb materials reciclats. Fins i tot el Papa de Roma té un robot d’en Joan Hidalgo. En aquesta breu entrevista descobrirem moltes coses d’aquest geni de nomes 16 anys.

Què és exactament la Ataxia Telangiectasia? 

És una malaltia que no té cura amb només 35 casos a Espanya. Afecta a la mobilitat i per això vaig amb cadira de rodes des dels 7 anys. També sóc immunodeprimit, el que m’obliga a tenir cura de les possibles infeccions. 

Com recordes la teva infantesa? 

Amb molta il·lusió. He tingut la sort de tindre als meus germans i amics del col·legi.

Ets feliç? 

Sí.

Com creus que seria la teva vida sense discapacitat?  

No ho sé.

Com vas descobrir el teu talent? 

Gràcies als meus pares i la meva germana.  

Per què fas robots? 

Des de petit m’agradat molt Star Wars i el món del reciclatge. I d’aquesta barreja surten, amb l’ajuda del meu pare, els robots. 

On es poden comprar els teus robots? 

A www.joanrobots.net i www.fundacioitinerarium.org/botiga  

En aquesta entrevista també hem parlat amb el seu pare, que sempre l’acompanya i també es diu Joan Hidalgo. Quin paper juga la Fundació Itinerarium en la vostra vida? 

Un paper molt important de recolzament en el projecte de Joan Robots.

Com vau descobrir el talent d’en Joan? 

Sempre li van agradat molt els robots.

Sou religiosos? 

No. Creiem més en les persones. 

Preparant l’entrevista hem llegit que fins i tot el Papa de Roma té un robot d’en Joan. Com va anar la cosa?  

Varen anar amb la Fundació Itinerarium. 

Què els diries a totes aquelles persones que tenen perjudicis en vers les persones amb discapacitat? 

Que tots tenim alguna mena de discapacitat exemple: si em trec les ulleres no veig… per això és millor dir: capacitats diferents.

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de tota l'actualitat del món de la diversitat funcional a Catalunya

Mireia Guilera
Mireia Guilera
De sempre m’ha apassionat el periodisme. Fa un parell d’anys vaig presentar-me a la prova de majors de 25 anys de la Universitat per a obtenir la titulació de periodisme. No vaig aprovar l’examen d'accés però això no va ser un impediment per a fer realitat el meu somni ... Des del novembre de 2019 col·laboro amb el Diari de la DisCapacitat. La veritat és que he aprés molt i espero seguir aprenent d’aquesta professió. Actualment també presento el programa 'Asteriode B612' a Ràdio Caldes. Escolta'l en el següent enllaç https://www.radiocaldes.cat/programs/asteroide-b612-dilluns-12h-quinzenal/radiocaldes_podcast_15584?ref=wa

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

ÚLTIMES NOTÍCIES

Diari de la Discapacitat
Resum de la privadesa

Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.