Els Jocs Special Olympics d’Abu Dhabi comptaran amb una representació catalana de 34 esportistes i 8 entrenadors

participacio esportistes catalans jocs specials abu dhabi
El compte enrere pels Jocs de Abu Dhabi ja ha començat // Foto: Special Ol¡ympcs Abu Dhabi

El compte enrere per a la celebració dels Special Olympics World Games que es disputen a Abu Dhabi (Emirats Àrabs Units) del 8 al 22 de març, ja ha començat. En total seran 34 els esportistes catalans acompanyats de 8 entrenadors els que formaran la nostra representació en aquests Jocs en les disciplines de bàdminton, bàsquet femení, bàsquet masculí unificat, handbol unificat, gimnàstica artística i gimnàstica rítmica. Tots ells formaran part de la delegació Special Olympics Espanya, que compta amb un total de 107 esportistes.

Els participants catalans provenen d’arreu de Catalunya: Vallès Occidental (Sabadell i Montcada i Reixac), Barcelonès (Barcelona), Maresme (Vilassar de Dalt i Mataró), Tarragonès (Tarragona), La Selva (Lloret de Mar i Blanes), Gironès (Girona), Baix Llobregat (Sant Joan Despí i Esplugues de Llobregat), Segarra (Cervera) i Bages (Fals i Sant Vicenç de Castellet).

Per a molts d’ells és la primera experiència en una competició internacional, com és el cas del representant més jove, el gimnasta del Bages, Carles Calavera, de 18 anys.

- PUBLICITAT -
Perfectament Imperfecta

Però també trobem altres esportistes més veterans com la jugadora de bàsquet Cristina Pandis, que ja va ser als Jocs Mundials de Shanghai 2007. “Special Olympics és una oportunitat més per poder jugar a bàsquet, compartir i fer amics i amigues d’altres països. M’ha canviat la vida.” Per la també jugadora de bàsquet Andrea Ballesta, Special Olympics és molt important, perquè li permet practicar a esport i perquè “hi he trobat una família”.

La representant més veterana serà la jugadora de bàdminton Rosa Maria Sánchez de El Vilar de Blanes, que el proper mes d’abril farà 50 anys, encara que aquesta serà la seva primera participació en un esdeveniment internacional.

Els Jocs d’Abu Dhabi són una competició unificada que uneix a persones amb i sense discapacitat que comptaran amb la participació de més de 7.000 esportistes amb discapacitat intel·lectual i prop de 3.000 esportistes sense discapacitat de més de 170 països. L’organització comptarà amb 20.000 voluntaris, 3.000 entrenadors, 1.500 àrbitres i 6.000 familiars.

- PUBLICITAT -
Banner Col·lectiu Ronda 300x600

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de tota l'actualitat del món de la diversitat funcional a Catalunya

Redacció/Fonts
Redacció/Fontshttps://diarideladiscapacitat.cat
Diari de la DisCapacitat. El digital de la diversitat funcional a Catalunya. Un mitjà fet per donar visibilitat a les persones amb discapacitat i pensat per reclamar la seva inclusió social

1 COMENTARI

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

ÚLTIMES NOTÍCIES