El Senat aprova la reforma de la llei que permetrà votar a les persones amb discapacitat intel·lectual

dret de vot discapacitat intel·lectual congres
Persones a les portes del Congrés dels Diputats demanant el dret a vot // Foto: Dincat

El ple del Senat va aprovar ahir per unanimitat la reforma de la Llei Orgànica de Règim Electoral (LOREG), que permetrà el vot de persones amb discapacitat intel·lectual, una situació que afecta a més de 100.000 persones a tot el pais. A més, a iniciativa del Partit Popular en el Congrés, ja no seran els jutges i tribunals els responsables de pronunciar-se respecte a aquest procediment.

La nova redacció de la llei determina que “tota persona podrà exercir el seu dret de sufragi actiu, conscient, lliure i voluntàriament, qualsevol que sigui la seva forma de comunicar-lo i amb els medis de suport que requereixi”.

Per al moviment social de la discapacitat, amb el Comité de Representantes de las Personas con Discapacidad (CERMI) al capdavant, es tracta d’un “dia històric” perquè la democràcia ha arribat plenament a les persones amb diversitat funcional sense cap excepció, que podran exercir el seu dret a vot i també podran ser elegides per la ciutadania com a representants legítims.

“Es tracta d’una magnífica notícia, la millor que es podia rebre just a tocar del Dia Internacional i Europeu de les Persones amb Discapacitat, i tenint en compte l’intens calendari electoral que tindrà lloc en els propers mesos” ha assegurat el CERMI.

- PUBLICITAT -
Banner Col·lectiu Ronda 300x600

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de tota l'actualitat del món de la diversitat funcional a Catalunya

Redacció/Fonts
Redacció/Fontshttps://diarideladiscapacitat.cat
Diari de la DisCapacitat. El digital de la diversitat funcional a Catalunya. Un mitjà fet per donar visibilitat a les persones amb discapacitat i pensat per reclamar la seva inclusió social

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

ÚLTIMES NOTÍCIES