El PSOE proposa endurir les multes per ocupar places d’aparcament de persones amb discapacitat

El grup parlamentari socialista al Congreso vol elevar la infracció a "molt greu", amb una sanció de 500 euros, per l'ús indegut de les zones reservades

Proposen sancionar amb 500 € l'estacionament indegut en places reservades a persones amb discapacitat
Places reservades a persones amb discapacitat // Foto: 123RF/vera1703

El grup parlamentari del PSOE al Congreso dels Diputats ha presentat una proposició no de llei amb l’objectiu de modificar la legislació vigent i catalogar com a infracció molt greu el fet d’aturar o estacionar en llocs reservats a persones amb discapacitat. Aquesta requalificació comportaria automàticament una sanció de 500 euros.

Actualment, segons la Ley sobre Tráfico, Circulación de Vehículos a Motor y Seguridad Vial, aquesta conducta es considera una infracció greu, amb una multa de 200 euros, que es redueix a la meitat, 100 euros, si l’infractor realitza el pagament abans d’un termini de vint dies.

La iniciativa, registrada dimarts passat pel PSOE al Congreso i recollida per Servimedia, es justifica per la necessitat d’assegurar que els conductors facin un «bon ús de les zones d’estacionament reservades a les persones amb discapacitat». El text assenyala que les persones amb mobilitat reduïda s’enfronten a «serios problemes en sus desplazamientos debido a las dificultades que encuentran a la hora de aparcar cerca de sus lugares de destino».

Els socialistes subratllen que aquesta problemàtica es deu a la «escasez de plazas de estacionamiento reservadas, pero también influye el mal uso que se hace de ellas por parte de otras personas usuarias, que las ocupan sin estar autorizadas para ello, incurriendo en comportamientos especialmente insolidarios y reprochables».

- PUBLICITAT -
Perfectament Imperfecta

Des del PSOE s’admet que, tot i que les policies locals poden denunciar aquestes faltes com a infraccions greus amb la sanció actual (200 euros, amb possibilitat de reducció per pagament ràpid), l’experiència demostra que «La experiencia viene demostrando que esta sanción no resulta en absoluto disuasoria». Per aquest motiu, es fa una crida a l’«AGRAVACIÓN» de la infracció, indicant que existeixen «muchas» peticions en aquest sentit, tant de particulars com d’organitzacions, incloent-hi el Cermi (Comité Español de Representantes de Personas con Discapacidad), que «claman por la agravación de esta infracción concreta y, en consecuencia, por el aumento de la sanción que lleva aparejada».

La proposta concreta del PSOE és elevar-la a infracció molt greu, la qual cosa implicaria una multa de 500 euros, reduïble a 250 euros si s’opta per la via del pagament ràpid. El grup socialista defensa que «Esta modificación contribuiría a evitar estas conductas tan reprobables e insolidarias y, por tanto, a proteger los derechos de las personas con discapacidad que tienen reducida su movilidad».

Aquesta petició ja es va incloure prèviament en una esmena conjunta presentada el maig passat pel PSOE i Sumar a una proposició de llei d’origen socialista. Aquesta proposició original, registrada el novembre de l’any anterior al Congreso, tractava sobre la reducció de la taxa màxima d’alcohol permesa per a conduir i la prohibició dels avisos entre conductors sobre controls d’alcohol i drogues. No obstant això, aquesta iniciativa es troba ara en una fase d’estancament a la Cámara Baja després d’haver rebut un total de 32 esmenes, entre les quals s’hi trobava la que proposava augmentar la consideració d’infracció per l’estacionament indegut en places per a persones amb discapacitat.

- PUBLICITAT -
Banner Col·lectiu Ronda 300x600

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de tota l'actualitat del món de la diversitat funcional a Catalunya

SERVIMEDIA
SERVIMEDIA
© SERVIMEDIA. Aquesta informació és propietat de Servimedia. Només pot ser difosa pels clients d'aquesta agència de notícies citant Servimedia com a autor o font. Tots els drets reservats. Queda prohibida la distribució i la comunicació pública per tercers mitjançant qualsevol via o suport.

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

ÚLTIMES NOTÍCIES