Aquests dies s’han celebrat amb la participació de 120 persones els dos actes de cloenda de la vuitena edició del Projecte CASBA, que analitza el nivell d’accessibilitat física i comunicativa dels comerços de la ciutat de Barcelona i ofereix a comerciants i comerciantes propostes de millora.
En aquesta edició s’han analitzat un total de 69 botigues i 5 equipaments de 9 eixos comercials dels districtes de Ciutat Vella, Eixample, Sants-Montjuïc i Nou Barris.
El projecte el desenvolupen conjuntament estudiants d’arquitectura i persones amb discapacitat, amb el suport de professionals de la universitat i de l’Institut Municipal de Persones amb Discapacitat (IMPD), impulsor del projecte.
A partir de la metodologia d’aprenentatge de servei, aquest treball en xarxa té múltiples beneficis com per exemple la formació en accessibilitat dels futurs arquitectes; valoració del comerç de proximitat i la millora de la seva qualitat fent-lo accessible per a tothom; sensibilització d’estudiants, comerciants i ciutadania en relació a les necessitats de les persones amb discapacitat i al dret de tothom a ser inclòs en la comunitat; visibilització de les persones amb discapacitat com a ciutadans i ciutadanes de ple dret amb veu pròpia.
Alhora, té beneficis per tota la ciutat en tant que contribueix a fer de Barcelona una ciutat més inclusiva i més accessible. “Hi guanyem totes i tots, les persones amb discapacitat, les persones grans, els i les comerciants i tota la ciutat”, va manifestar a l’acte de cloenda, Joan Ramon Riera, regidor d’Infància, Joventut, Persones Grans i Persones amb Discapacitat i president de l’IMPD.
Des del seu naixement, el projecte CASBA ha analitzat l’accessibilitat de 29 eixos comercials dels districtes de la ciutat i 756 comerços de la ciutat.