
El passat 30 de novembre, la Fundació Aspasim va ser distingida amb el Premi Carles Capdevila, que atorga el Diari Ara per recordar la memòria del fundador d’aquest mitjà de comunicació.
La presidenta de la Fundació Aspasim, Carme Sala, va ser l’encarregada de recollir el guardó que reconeix a l’Escola Aspasim per la seva trajectòria per a la inclusió educativa i social de persones amb discapacitat intel·lectual greu. “La discapacitat apareix quan una persona troba barreres que la priven d’una participació plena, efectiva i el igualtat de condicions amb els altres”, va explicar en Sala en el seu discurs.
L’Escola Aspasim té un Centre d’Educació Especial situat a Vallvidrera, enmig de la Serra de Collserola; i també actua, en paral·lel, com a Centre d’Educació Especial Proveïdor de Serveis i Recursos (CEEPSIR) a l’escola ordinària, acompanyant els equips docents, i facilitant recursos perquè els infants amb necessitats educatives especials estiguin a la seva escola de referència.
La Fundació Aspasim va compartir el guardó d’aquesta edició del Premi Joan Capdevila amb El Paraigua d’Olot, una altra entitat educativa referent a Catalunya. El premi està dotat amb 5.000 euros.

