IniciDISCAPACITATEl Ministeri d'Igualtat rep el Premi cermi.es 2025 per la seva recerca...

El Ministeri d’Igualtat rep el Premi cermi.es 2025 per la seva recerca sobre la realitat del col·lectiu LGTBI amb discapacitat

El guardó reconeix el valor acadèmic i social del primer estudi integral realitzat a l'Estat sobre la discriminació interseccional que pateixen aquestes persones

El Ministeri d'Igualtat rep el Premi cermi.es 2025 per la seva recerca sobre la realitat del col·lectiu LGTBI amb discapacitat
Logotip dels premis cermi.es // Foto: CERMI

L’àmbit de la investigació social a l’Estat espanyol suma un nou reconeixement institucional. El pròxim dimarts, el Ministeri d’Igualtat rebrà el Premi cermi.es 2025 en la modalitat d’Investigació Social i Científica. La distinció, atorgada pel Comitè Espanyol de Representants de Persones amb Discapacitat (Cermi), premia la tasca d’impuls i desenvolupament de l’informe titulat “La situación de las personas Lgtbi con discapacidad en España”, considerat la radiografia més extensa i innovadora elaborada fins ara sobre aquesta matèria.

La ministra d’Igualtat, Ana Redondo, serà l’encarregada de recollir el guardó en un acte oficial que tindrà lloc a la seu madrilenya del Cermi. Segons ha confirmat l’entitat, el jurat va decidir per unanimitat destacar aquest treball pel seu caràcter pioner, ja que ofereix una base empírica essencial per comprendre la realitat social d’aquest segment de la població. La recerca esdevé una eina clau tant per a l’activisme com per a les institucions públiques, facilitant el disseny de polítiques que fomentin la visibilitat i la inclusió comunitària.

- PUBLICITAT -
Banner Doble roba finançament IFC

Una guia per combatre la discriminació interseccional

L’estudi premiat no només aporta dades acadèmiques, sinó que es postula com un full de ruta per desplegar estratègies d’acció cívica i orgull. La investigació posa el focus en la discriminació interseccional severa que afronten les persones LGTBI amb discapacitat, oferint als poders públics un plànol detallat per prendre consciència de l’estat actual de la qüestió i actuar en conseqüència.

L’entrega de la placa commemorativa i el diploma acreditatiu anirà a càrrec del president del Cermi, Luis Cayo Pérez Bueno, acompanyat per Jesús González Amago, qui presideix la Comissió de Treball de Diversitats Sexuals/Persones LGBTI amb Discapacitat de la mateixa entitat. Amb aquest premi, es referma el compromís de la institució per donar suport a aquelles iniciatives que aporten llum sobre col·lectius sovint invisibilitzats en els estudis demogràfics i socials convencionals.

- PUBLICITAT -
Good Bye - Lost Words al Tantarantana

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de tota l'actualitat del món de la diversitat funcional a Catalunya

SERVIMEDIA
SERVIMEDIA
© SERVIMEDIA. Aquesta informació és propietat de Servimedia. Només pot ser difosa pels clients d'aquesta agència de notícies citant Servimedia com a autor o font. Tots els drets reservats. Queda prohibida la distribució i la comunicació pública per tercers mitjançant qualsevol via o suport.

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

ÚLTIMES NOTÍCIES