El metro de Barcelona tindrà 42 nous trens connectats, accessibles, intel·ligents i sostenibles, segons van anunciar ahir directius de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), i la companyia Alstom en una presentació que va tenir lloc al seu estand a l’Smart Mobility Congress de Barcelona.
En l’apartat de l’accessibilitat, Alstom, la companyia que els construirà per substituir les trens més antics, ha tingut en compte els criteris marcats per TMB i la supervisió de la Fundació ONCE. El resultat és que, a més dels avisadors lluminosos i sonors ja coneguts, les portes i els passadissos seran més amples, els quatre espais del metro per a persones amb mobilitat reduïda estaran sensoritzats i les portes més pròximes tindran obertura automàtica en totes les estacions. Exteriorment, les portes estaran diferenciades amb el color vermell que s’està implantant en la flota, perquè contrastin amb el blanc dels laterals.
Rosa Alarcón ha destacat “el compromís de les administracions pel reforç del transport públic com a eina de la lluita contra el canvi climàtic, en el moment en què està a punt d’entrar en vigor la zona de baixes emissions Rondes BCN”, el primer de gener del 2020. La presidenta de TMB, i també regidora de Mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona, ha subratllat també que aquest reforç es fa “de la mà de la indústria catalana i amb una important creació de llocs de treball de qualitat”, en referència a la càrrega de treball que la comanda de TMB suposa per al centre industrial d’Alstom a Santa Perpètua de Mogoda.