El Grup Enciclopèdia, a través del seu segell editorial ‘Univers’, publicarà l’obra de narrativa guanyadora del Premi Literari Roc Boronat en llengua catalana, després del conveni de col·laboració que s’ha tancat amb l’ONCE Catalunya pels propers tres anys prorrogables.
L’acord ha estat rubricat per Enric Botí, en mom i representació de l’ONCE i Joan Abellà, director general de Grup Enciclopèdia. S’inicia així una nova etapa pels següents anys de vida d’un premi que enguany arriba a la seva XXVI edició. Ho fa de la mà d’Univers, segell editorial de Grup Enciclopèdia, prestigi de lletres al nostre país.
L’ONCE Catalunya convoca cada any, des del 1999, els premis literaris en català Roc Boronat en memòria d’aquest escriptor i polític republicà, promotor del Sindicat de Cecs de Catalunya, organisme que tenia com a objectiu ser l’òrgan representatiu de tots els cecs catalans en temps de la República.
L’edició d’enguany ja està oberta i es poden rebre originals fins el 15 de desembre. Les bases es poden consultar a través d’aquest enllaç.
A la categoria de narrativa poden participar totes les persones (incloses aquelles amb ceguesa o discapacitat visual greu), a partir de 18 anys. Poden presentar una novel·la curta o un conjunt de relats, de temàtica lliure. El guanyador o la guanyadora a més de la publicació de l’original per Univers, segell editorial de Grup Enciclopèdia, rep 6.000 euros i una placa gravada.
També hi ha una categoria exclusiva per a persones cegues o amb discapacitat visual greu.