El Govern denuncia Arcadi Espada per delicte d’odi i discriminació contra les persones amb discapacitat

arcadi-espada-chester-risto-mejide
Intervenció d’Arcadi Espada al programa ‘Chester’ de Risto Mejide // Foto: Cuatro

El Departament de Treball, Afers Socials i Famílies ha presentat aquesta setmana al Servei de Delictes d’Odi i Discriminació de la Fiscalia Provincial de Barcelona un escrit en relació a les declaracions d’Arcadi Espada sobre les persones amb síndrome de Down. En aquest sentit, el Departament insta la Fiscalia a iniciar una investigació per a determinar si les opinions expressades públicament per Arcadi Espada suposen un delicte d’odi i discriminació contra les persones amb discapacitat.

“A Catalunya no hi ha cabuda per un discurs excloent i discriminatori que atempti contra la dignitat i els drets de les persones amb discapacitat”, ha destacat el conseller El Homrani. “Des del Govern tenim el deure de denunciar qualsevol manifestació vexatòria”, ha insistit, “perquè entenem la diversitat com un valor molt positiu i no tolerarem actituds que la menystinguin”.

Segons l’escrit, el Departament considera que les declaracions d’Espada envers les persones amb síndrome de Down són contràries a la Convenció de Nacions Unides sobre els Drets de les Persones amb Discapacitat i poden ser constitutives d’un delicte d’odi i discriminació, contemplat a l’article 150 del Codi Penal:  

Els qui públicament fomentin, promoguin o incitin directament a l’odi, hostilitat, discriminació o violència contra un grup, una part d’aquest grup o contra una persona determinada per raó de la seva pertinença, per motius racistes, antisemites o altres referents a la ideologia, religió, creences, situació familiar, la pertinença dels seus membres a una ètnia, raça, nació, el seu origen nacional, el seu sexe, orientació o identitat sexual, per raons de gènere, malaltia o discapacitat.

Aquesta acció del Govern se suma a la querella presentada la setmana anterior per Dincat contra Arcadi Espada per delicte d’odi i discriminació, arran de les declaracions que va fer l’articulista sobre les persones amb síndrome de Down al programa “Chester” presentat per Risto Mejide.

- PUBLICITAT -
Banner Col·lectiu Ronda 300x600

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de tota l'actualitat del món de la diversitat funcional a Catalunya

Redacció/Fonts
Redacció/Fontshttps://diarideladiscapacitat.cat
Diari de la DisCapacitat. El digital de la diversitat funcional a Catalunya. Un mitjà fet per donar visibilitat a les persones amb discapacitat i pensat per reclamar la seva inclusió social

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

ÚLTIMES NOTÍCIES