
El Departament de Treball, Afers Socials i Famílies ha resolt des de la declaració de l’estat d’alarma el passat 16 de març un total de 374 noves sol·licituds aprovatòries de la Renda Garantida de Ciutadania, amb lo que actualment hi ha 81.636 expedients, que corresponen a 127.711 persones beneficiàries, i la nòmina d’abril de la RGC arriba gairebé als 31,5 milions d’euros.
A més, durant aquest període s’ha realitzat modificació d’import a l’alça a 325 expedients; 31.330 modificacions per canvi de llindars previst a la llei; han sortit de la prestació 55 casos, que han passat a cobrar una pensió contributiva o no contributiva; s’han valorat i resolt 180 recursos; s’han atès més de 400 peticions/consultes dels Serveis Bàsics d’Atenció Social a través del correu electrònic i 360 consultes ciutadanes a través del web del Departament; i s’han tramitat 21 sol·licituds d’urgència que han arribat a través dels Serveis Bàsics d’Atenció Social de tot Catalunya.
Durant aquest estat d’alarma s’ha mantingut la prestació de la Renda Garantida de Ciutadania a totes les persones beneficiàries, que la continuaran rebent amb normalitat.
D’altra banda, s’ha habilitat diversos canals per a tràmits i consultes, publicats al web del Departament, així com una guia per a professionals d’altres unitats que participen en l’atenció, la tramitació o la gestió d’aquesta prestació.
També continua habilitat el telèfon de consulta gratuït 900 400 012 per a qüestions referides a la RGC i, a més, el SOC també ha habilitat un telèfon gratuït (900 800 046) que, entre d’altres, ofereix informació sobre l’estat i els tràmits d’expedients de la prestació.