24.9 C
Barcelona
Dimecres, 3 juny 2020

El Defensor del Poble repassa les queixes rebudes de les persones amb discapacitat al 2015

Apunta't al nostre Newsletter

Per estar al dia de totes les notícies, anuncis i ofertes especials

També has de llegir...

Cultura commemora els 10 anys de la Llei de la Llengua de Signes Catalana

Nen expressant-se en LSC // Foto: gencat El Departament de Cultura, a través de la Direcció General de...

Un informe del CERMI recull la vulneració dels drets humans de les persones amb discapacitat a Catalunya

L'informe fa referència a la segona activitat de la Guàrdia Urbana // Foto: Ajuntament de Barcelona El Comitè...

Més facilitats de les persones amb discapacitat per accedir als ajuts per pagar el lloguer

La COVID-19 està afectant també al pagament dels lloguers d'habitatges // Foto: Wikimedia Commons La Generalitat de Catalunya...

COCARMI preocupat perquè es pugui retallar la dotació d’atenció a persones amb discapacitat

Una persona amb discapacitat pujant a un taxi adaptat // Foto: Arxiu El president del Comitè Català de...

persona en cadira de rodes
El Defensor del Pueblo segueix rebent moltes queixes de les persones amb discapacitat // Foto: Pixabay

L’informe de l’any 2015 del Defensor del Pueblo presentat el passat 25 de febrer per la seva titular Soledad Becerril, posa de manifest una vegada més que les decisions sobre l’escolarització dels nens i nenes amb discapacitat en un tipus o un altre centre educatiu es fa moltes “vegades” sense comptar amb l’opinió dels pares, incomplint amb la Convenció de l’ONU sobre els Drets de les Persones amb Discapacitat.

Segons aquest informe, l’Estat espanyol ha de continuar treballant per la implantació del sistema d’educació inclusiva “que diversos instruments jurídics internacionals defineixen com el més idoni des del punt de vista del respecte als drets educatius dels alumnes”, va assegurar Becerril.

L’Estudi temàtic sobre el dret de les persones amb discapacitat a l’educació de l’Oficina de l’Alt Comissionat de Nacions Unides per els Drets Humans, conclou que les barreres més importants a la participació de les persones amb discapacitat en la vida escolar obeeixen a prejudicis. L’estigma que els alumnes amb discapacitat no són capaços d’aprendre en les escoles ordinàries “són idees errònies que condueixen a una exclusió i segregació deliberades”, va sentencia la directora de l’entitat.

El document presentat va referència a problemes de diverses característiques relacionats amb l’escolarització dels alumnes amb discapacitat, com els referits als nens amb transtorns d’espectre d’autisme (TEA).

Concretament parla de “la insuficiència del nombre de places destinades específicament a l’atenció educativa dels alumnes amb transtorns de l’espectre autista, o de nens que presenten altres transtorns generalitzats del desenvolupament (TGD)”.

Finalment, l’informe de posa de manifest que el Defensor del Poble ha instat al Ministeri d’Educació, Cultura i Esport a que modifiqui la normativa bàsica dels procediments d’admissió en la universitat a favor de l’alumnat afectat per discapacitat.

Queixes per la tramitació del certificat de discapacitat

Per altra banda, l’informe presentat per Soledad Becerril en el Congrés dels Diputats i el Senat constata que “segueixen sent freqüents les queixes sobre l’obtenció o renovació del certificat de discapacitat, sobretot relacionades amb la tramitació dels procediments de valoració inicial i la revisió de la situació de discapacitat”.

Una altra consideració a la que fa referència l’informe relacionada amb les persones amb discapacitat és la recomanació d’actualitzar la guia d’estil per professionals dels medis de comunicació de 2006, que inclou mesures per lluitar contra els estereotips.

- Advertisement -

Articles relacionats

3 COMENTARIS

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

- Publicitat -

Últimes notícies

Un estudi identifica dues noves molècules amb potencial terapèutic contra l’Alzheimer

Investigadors de l’IDIBAPS han participat en un estudi interdisciplinari de la UB que ha identificat dues molècules...

Google crea una App per millorar l’accessibilitat de les persones amb discapacitat cognitiva

L'App permet posar accessos directes amb pictogrames a la pàgina principal // Foto: Google Google ha llançat una...

Barcelona edita un guia per reobrir els serveis de forma accessible i segura

Accessibilitat // Foto: Pixabay L’Institut Municipal de Persones amb Discapacitat (IMPD) de Barcelona ha editat una guia breu...

El Govern elimina diverses causes mèdiques d’exclusió per accedir a la funció pública

La mesura també afecta al cos de bombers, encara que amb excepcions // Foto: Arxiu El Govern va...

Capaç i Vàlida realitza una classe de yoga inclusiu per exercitar el cos i la ment

Jana Arimany i el seu professor de yoya, Arjuna // Foto: Capaç i Vàlida Capaç i Vàlida, una organització...