El Consell de Ministres aprova les noves malalties discapacitants per les que es pot demanar la jubilació anticipada

Han de provocar una discapacitat en el treballador igual o superior al 45%

consell de ministres jubilació anticipada persones amb discapacitat
Una persona en cadira de rodes a la platja // Foto: Servimedia

El Consell de Ministres acaba d’aprovar la flexibilització de les condicions per les quals alguns treballadors podran optar a la jubilació anticipada, una mesura que busca facilitar que persones amb certs tipus de discapacitat deixin de treballar abans de temps per compensar l’esperança de vida més curta. La mesura entrarà en vigor un cop publicada al BOE.

Entre les malalties que donen dret a demanar el retir abans de temps amb dret a pensió figuren les següents: discapacitat intel·lectual; paràlisi cerebral; anomalies genètiques (síndrome de Down, síndrome de Prader-Willi, síndrome del cromosoma X fràgil, osteogènesi imperfecta, acondroplàsia, fibrosi quística, malaltia de Wilson);  trastorns de l’espectre autista; anomalies congènites secundàries o talidomida Seqüeles de la pòlio o síndrome postpòlio; dany cerebral adquirit (traumatisme cranioencefàlic, seqüeles de tumors del SNC, infeccions o intoxicacions); malaltia mental (esquizofrènia, trastorn bipolar); malaltia neurològica (esclerosi lateral amiotròfica, esclerosi múltiple, leucodistròfies, síndrome de Tourette, lesió medul·lar traumàtica).

Es podran acollir a la jubilació anticipada persones que acreditin una discapacitat igual o superior al 45%, i es podran sumar els percentatges de dues patologies diferents per arribar o superar aquest llindar del 45%. La flexibilització del Govern també redueix el temps mínim de cotització que han de complir aquestes persones per jubilar-se anticipadament, i passa de 15 anys a només cinc.

- PUBLICITAT -
Banner Col·lectiu Ronda 300x600

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de tota l'actualitat del món de la diversitat funcional a Catalunya

Redacció/Fonts
Redacció/Fontshttps://diarideladiscapacitat.cat
Diari de la DisCapacitat. El digital de la diversitat funcional a Catalunya. Un mitjà fet per donar visibilitat a les persones amb discapacitat i pensat per reclamar la seva inclusió social

4 COMENTARIS

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

ÚLTIMES NOTÍCIES