19.6 C
Barcelona
Diumenge, 7 juny 2020

El CEDDD exigeix que l’alta velocitat ‘low cost’ de Renfe sigui accessible per a les persones amb discapacitat

Apunta't al nostre Newsletter

Per estar al dia de totes les notícies, anuncis i ofertes especials

També has de llegir...

FSCD i Diari de la Discapacitat, junts per millorar la visibilitat mediàtica de la discapacitat intel·lectual

Èxit21 és el diari digital de la Fundació Catalana Síndrome de Down // Foto: FCSD La Fundació Catalana...

Cultura commemora els 10 anys de la Llei de la Llengua de Signes Catalana

Nen expressant-se en LSC // Foto: gencat El Departament de Cultura, a través de la Direcció General de...

Un informe del CERMI recull la vulneració dels drets humans de les persones amb discapacitat a Catalunya

L'informe fa referència a la segona activitat de la Guàrdia Urbana // Foto: Ajuntament de Barcelona El Comitè...

Més facilitats de les persones amb discapacitat per accedir als ajuts per pagar el lloguer

La COVID-19 està afectant també al pagament dels lloguers d'habitatges // Foto: Wikimedia Commons La Generalitat de Catalunya...
renfe servei low cost alta velocitat
José Luis Ábalos durant la presentació del servei AVLO // Foto: Arxiu

La setmana passada el ministre de Foment en funcions, José Luis Ábalos, va fer la presentació oficial d’AVLO, el servei “low cost” d’alta velocitat de Renfe que entrarà en funcionament el pròxim 6 d’abril, sense fer cap referència als viatgers amb mobilitat reduïda.

El servei començarà a operar en el corredor Barcelona-Saragossa-Madrid i, segons Renfe, s’anirà estenent progressivament al llarg del 2020 i el 2021 a altres corredors de la resta d’Espanya.

L’AVLO serà un tren model S112 que tindrà un 20% més de places que els trens habituals, i no comptarà amb classe preferent ni cafeteria. Però quines mesures d’accessibilitat tindrà per a les persones amb diversitat funcional. A la presentació no es va explicar, un aspecte totalment incomprensible.

Cal recordar que les places H, és a dir seients reservats per a persones amb cadira de rodes, tenen un número molt reduït a cada tren, unes dues per convoi. Un quantitat del tot insuficient, i que en el cas d’aquest servei segurament es veurà agreujat per l’eliminació del vagó preferent, que sol ser més ample i deixa més espai per a les cadires de rodes.

El transport accessible és un dret que totes les persones per poder desplaçar-se lliurement. En aquest sentit, el Consejo Español para la Defensa de la Discapacidad y la Dependencia (CEDDD) ha exigit que aquest nou servei, encara que sigui ‘low cost’ garanteixi aquest dret, aplicant mesures d’accessibilitat per a les persones amb mobilitat reduïda.

Per l’entitat, abaratir costos perquè més viatgers puguin usar aquest servei no pot justificar l’oblit del dret a l’accessibilitat universal de les persones amb discapacitat.

- Advertisement -

Articles relacionats

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

- Publicitat -

Últimes notícies

La Generalitat suspèn la tramitació de sol·licituds dels ajuts Covid-19 al pagament del lloguer

El Govern ha rebut un allau de sol·licituds // Foto: Obra Social "la Caixa" Dimecres es va publicar...

La Comissió de Govern de la RGC fa una declaració conjunta sobre l’Ingrés Mínim Vital

Reunió de la Comissió de Govern de la RGC // Foto. gencat La Comissió de Govern de la...

Usuaris d’ASPID gaudeixen d’una paella solidària del xef Mateu Blanch

Bibiana Bendicho amb Mateu Blanch al restaurant Caravista // Foto: ASPID Un total de 23 usuaris d’ASPID han...

SIFU llança una formació per a la integració laboral de persones amb discapacitat post Covid-19

Cartell de la plataforma formativa // Foto: Grupo SIFU La Fundació Grup SIFU llança aquest dijous una plataforma...

Sebastià Catllà renova el càrrec de president de la Fundació AMPANS quatre anys més

Sebastià Catllà, president del Patronat de la Fundació // Foto: AMPANS El Patronat de la Fundació AMPANS ha...