Dilluns, 13 gener 2025
IniciINCLUSIÓ SOCIALEl CEDDD denuncia el canvi de política de Port Aventura de l’accés...

El CEDDD denuncia el canvi de política de Port Aventura de l’accés de les persones amb discapacitat

port aventura nova política accés persones discapacitat
El parc ha modificat la normativa respecte a les persones amb discapacitat // Fundación MRW

El Consejo Español para la Defensa de persones con Discapacidad y/o con Dependencia (CEDDD) s’ha fet ressò de les nombroses queixes de persones pel canvi en la política d’accés al parc d’atraccions Port Aventura per les persones amb discapacitat.

La nova normativa del parc no permet l’accés directe a atraccions i a zones reservades per a discapacitat en espectacles a no ser que s’acrediti un 75% de discapacitat o d’un 33-74% acreditant barem de mobilitat reduïda. Això exposa a nens i adults amb discapacitat entre el 33-74% i sense barem de mobilitat reduïda a patir les llargues cues del parc, posant de relleu una evident exclusió i una greu manca de sensibilitat vers a la diversitat.

Fins ara existia una passi especial del que gaudien familiars i persones amb discapacitat i que permetia evitar les cues en les atraccions i poder reduir el temps d’espera. Amb la nova política aplicada ara pel Parc, les persones amb discapacitat es remeten a una nova oficina per atendre a les persones amb necessitats especials, on aquestes han d’acreditar les mateixes.

-PUBLICITAT-

-PUBLICITAT-

Pel CEDDD la valoració de mobilitat segons les discapacitats és un tema que no pot correspondre a un parc d’atraccions al no comptar aquest equipament amb el corresponent equip mèdic per fer una valoració.

En aquest sentit, el l’entitat fa un preg a Port Aventura perquè rectifiqui en l’aplicació de la nova normativa, donat els problemes que està provocant entre el col·lectiu de les persones amb discapacitat.

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de tota l'actualitat del món de la diversitat funcional a Catalunya

Redacció/Fonts
Redacció/Fontshttps://diarideladiscapacitat.cat
Diari de la DisCapacitat. El digital de la diversitat funcional a Catalunya. Un mitjà fet per donar visibilitat a les persones amb discapacitat i pensat per reclamar la seva inclusió social

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

ÚLTIMES NOTÍCIES