
El XXXIV Congrés Nacional de Malalties Neuromusculars, organitzat per la Federació Espanyola de Malalties Neuromusculars (Federació ASEM), tindrà lloc els dies 8 i 9 de novembre de 2024 a l’Hotel Exe Convention Plaza de Madrid. Amb el títol “Impacte de la Investigació & Atenció Sanitària a les Malalties Neuromusculars”, l’esdeveniment reunirà professionals de la salut, pacients i familiars, oferint una plataforma d’intercanvi d’experiències i coneixements.
Aquest congrés és una cita imprescindible per a totes aquelles persones implicades en la recerca i el tractament d’aquestes malalties, on es tractaran les novetats científiques i mèdiques més rellevants del camp. Ja es poden formalitzar les inscripcions, i el programa complet de l’esdeveniment es troba disponible a la pàgina web oficial.
Entre els temes centrals que es debatran enguany s’inclouen els problemes cardiològics i respiratoris en les malalties neuromusculars, el diagnòstic molecular previst per al 2024, les darreres novetats terapèutiques i aspectes relacionats amb la salut bucodental. També es destacarà l’impacte del teixit associatiu, especialment mitjançant la Xarxa ASEM, així com l’aplicació de la intel·ligència artificial i la robòtica en l’assistència i la investigació mèdica.
Durant la jornada de dissabte, diverses taules rodones tractaran malalties concretes com la Miastenia, la Distròfia Muscular Duchenne/Becker, l’Atròfia Muscular Espinal (AME), la Distròfia Miotònica, la Distròfia Facioescapulohumeral, les Paraparèsies, la Leucodistròfia i les Miopaties Mitocondrials. Aquestes sessions oferiran un espai per al diàleg entre pacients i professionals, afavorint el coneixement mutu i l’intercanvi d’informació sobre aquestes patologies.
La Federació ASEM, que agrupa 34 entitats i representa més de 60.000 persones afectades a tot Espanya, encoratja professionals, pacients i familiars a participar en el congrés. L’esdeveniment compta amb el suport de diversos patrocinadors, incloent empreses farmacèutiques com Alexion, AstraZeneca Rare Disease, Argenx, Astellas Gene Therapies, Merck, Pfizer, Roche, Novartis, Sanofi, entre d’altres, així com el Ministeri de Drets Socials, Consum i Agenda 2030 del Govern d’Espanya.
A més, el congrés té l’aval científic de la Societat Espanyola de Neurologia Pediàtrica (SENEP) i l’aval social de la Societat Espanyola de Pneumologia i Cirurgia Toràcica (SEPAR), i ha estat reconegut com a Interès Sanitari i/o Social per la Conselleria de Sanitat.
Amb el lema “Mou-te per les ENM!”, la Federació ASEM vol aprofitar aquest congrés per conscienciar la societat sobre la realitat de les malalties neuromusculars i promoure una major sensibilització al respecte.


