L’Escola ‘Guillem de Balsareny’ (Barcelona), el Col·legi ‘Maristes Igualada’ (Barcelona) i el Col·legi ‘Sant Rafael’ (La Selva del Camp, Tarragona) han estat els guanyadors de Catalunya al 38 Concurso Escolar del Grupo Social ONCE que, en aquesta ocasió, ha convidat els mestres i estudiants a realitzar diferents treballs per fomentar la inclusió i la igualtat dins del seu entorn més proper als àmbits de l’oci, l’educació, l’ocupació o l’accessibilitat universal.
A Catalunya, han participat un total de 6.219 estudiants i 133 professors de 103 centres educatius públics, concertats i privats, des de Primària fins a Batxillerat, a més d’Educació Especial i Formació Professional.
El Col·legi “San Rafael ha guanyat el concurs a la categoria A (3r i 4a de Primària) pel seu treball “El cal·ligrama de la inclusió”; mentre el Col·legi Escola Guillem de Balsareny ho ha fet a la categoria B (5è i 6è de Primària) pel treball “El camí que ens fa iguals”. El premi de la categoria C (ESO i FP Bàsica) ha estat pel curs de 4art d’ESO (Grup Visual i Plàstica) del Col·legi Maristes Igualada pel treball “Fem realitat allò que encarar és un somni”.
La participació dels estudiants i docents s'ha realitzat per aules completes (una feina-una aula). Els de Primària i Educació Especial (Categories A, B i E) han fet un cartell que reivindica les pautes per fomentar la inclusió i la igualtat dins del seu entorn.
Els de Secundària, Batxillerat i FP (categories C i D) han dissenyat una peça audiovisual de 60 segons com a màxim en què transmetin idees de com fomentar la inclusió i la igualtat a l’oci, l’educació, l’ocupació o l’accessibilitat universal.
A Barcelona, a la fase provincial del Concurs, han resultat guanyadors el mateix Col·legi ‘Maristes Igualada’, a la categoria C; l’Escola ‘Guillem de Balsareny’, a la categoria B i a la categoria A (3r i 4t de primària), l’Escola ‘Joan Maragall’ de Sant Andreu de la Barca.
Els grups guanyadors en aquesta fase autonòmica passen a la següent fase, la estatal, la resolució de la qual es coneixerà al mes de maig.