Amb motiu del Dia Mundial de les Persones amb Síndrome de Down que es celebra el proper dilluns 21 de març, DOWN Espanya ha llançat campanya viral ‘Canvia la teva mirada sobre la síndrome de Down’, amb la qual pretenen augmentar la sensibilització social i la visibilització d’aquest col·lectiu.
L’anunci està protagonitzat per quatre cares conegudes de la televisió del nostre país i quatre persones amb síndrome de Down, que seuen cara a cara i per parelles. El vídeo comença mostrant als famosos (que representen a tota la societat) amb els ulls tancats davant la realitat de la síndrome de Down, encarnada per les persones amb aquesta discapacitat intel·lectual.
A poc a poc, els famosos van obrint els ulls, desprenent-se de prejudicis i estereotips, i mirant de front i somrients a aquestes persones. “La por, la ignorància, els dubtes … Tot això crea una bena invisible que t’impedeix veure la realitat”, recorda l’anunci, alhora que els famosos conviden a la resta de la societat a obrir els ulls: “Canvia la teva mirada sobre el síndrome de Down”, conclou la peça.
Amb aquesta campanya, es vol animar que es produeixi un canvi real en la forma en què la societat veu a aquest col·lectiu. L’espot s’emetrà els pròxims dies en nombroses cadenes nacionals i autonòmiques, que han volgut col·laborar desinteressadament amb la campanya.