Down España demana als agents educatius un esforç per garantir la inclusió dels alumnes amb síndrome de Down

L’entitat ha rebut nombroses queixes de pares i familiars

agents educatius inclusió alumnes síndrome down
Un infant manipulant una tauleta // Foto: Unsplash/Kelly Sikkema

Down España ha alçat la veu per demanar als diferents agents educatius un veritable compromís amb la inclusió de l’alumnat amb síndrome de Down a les escoles.

La exigència s’ha produït arran que amb la tornada a les auleshttps://diarideladiscapacitat.cat/el-nou-curs-escolar-arrenca-amb-un-increment-de-docents-i-professionals-en-latencio-per-lescola-inclusiva/ de milers d’alumnes amb discapacitat en tot el país, en les últimes setmanes hagin arribat a l’entitat un gran nombre de trucades i avisos de pares que denuncien una carència de suports educatius i altres problemes relacionats per assolir la inclusió del seu fills amb síndrome de Down.

BANER_300X250

Per a Mateo San Segundo, president de Down España, que ha dedicat tota la seva vida a la docència, “no podrem aconseguir una societat oberta, inclosa i compromesa amb la igualtat d’oportunitats, si les famílies de persones amb síndrome de Down segueixen vivint amb port i incertesa la inclusió dels seus fills i discapacitat en les escoles ordinàries”. “Aquesta situació d’inseguretat per a les famílies –segueix a San Segundo- és el brou de cultiu perfecte perquè segueixen imposant respostes basades en la separació i en la segregació de persones amb síndrome de Down en centres d’educació especial, pensant equivocadament que així estaran millor ateses. Pensar així és un fracàs, una agressió al dret fonamental dels nens i nenes a una educació en igualtat i un retrocés social al que hem de fer front d’una vegada per totes .

Des de Down España han sol·licitat als professors, educadors i professionals de l’educació, que sumin esforços i possint total la seva voluntat per no deixar apartat a cap infant amb discapacitat.

L’entitat és conscient que aquest compromís ha d’anar en paral·lel al de les administracions públiques, ja que l’educació inclusiva requereix de recursos que necessiten els alumnes amb discapacitat.

Malgrat les dificultats, cada cop més centres educatius estan implantant sistemes, metodologies i enfocs inclusius en la docència. Per al president de Down España “les escoles inclusives estaran més preparades per afrontar els reptes de l’ensenyament en les pròximes dècades. Qui no estigui en el canvi, romandran inexorablement fora d’ell. Una societat del segle XXI exigeix escoles que aspirin a la formació integral de l’alumne, amb independència de les seves característiques personals, potenciant sempre les capacitats per sobre de les discapacitats i les mancances”.

banner_dental

Sigues el primer a opinar

Deixa un comentari

La vostra adreça de correu no serà publicada


*