
Down Catalunya ha llançat la seva nova campanya de sensibilització, #TrencantElMite, coincidint amb el Dia Mundial de la Síndrome de Down, que se celebra el 21 de març. La proposta es concreta en un vídeo que desafia els estereotips i creences errònies que encara perviuen en la societat sobre les persones amb aquesta condició.
El vídeo de la campanya presenta diverses històries reals que desmunten mites com “no poden fer esport”, “no poden aprendre”, “no s’enamoren” o “són com nens”. Els protagonistes són persones amb síndrome de Down que, a través de les seves experiències, evidencien que aquests prejudicis no tenen fonament: gimnastes, estudiants, parelles i persones que viuen de manera independent.
“Els límits no estan en les persones amb síndrome de Down, sinó en una societat que encara manté prejudicis que impedeixen la seva plena inclusió”, assenyala Ingrid de la Rosa, directora de Down Catalunya. “Aquesta campanya vol demostrar que les persones amb síndrome de Down tenen els mateixos drets, somnis i capacitats que qualsevol altra persona. El que necessiten són oportunitats reals per desenvolupar-se en tots els àmbits de la vida”.
Les dades mostren una realitat preocupant: el 80% de les persones amb síndrome de Down pateixen discriminació a l’escola, només una de cada cinc té feina, i tot i que el 45% vol viure de manera independent, només el 20% ho aconsegueix. A més, 16.000 infants a Espanya encara no poden exercir el seu dret a assistir a una escola ordinària.
Amb el lema final “Els mites es trenquen, els somnis no”, Down Catalunya fa una crida a la societat: “Forma part del canvi #TrenquemElMite”. L’objectiu és fomentar una societat més inclusiva, on totes les persones tinguin les mateixes oportunitats per desenvolupar el seu projecte de vida.