Dones amb discapacitat denuncien diferents violències en el marc del Dia Internacional contra la Violència de Gènere

El 'VII Fòrum Social de Dones i Nenes amb Discapacitat' i la concentració del Fòrum de Madrid posen el focus en les violències masclistes que pateixen les dones amb discapacitat

Dones amb discapacitat denuncien violències específiques en el marc del Dia Internacional contra la Violència de Gènere
Manifestació amb motiu del Dia Internacional contra la Violència de Gènere // Foto: Fundació CERMI Dones

Aquest dilluns 25 de novembre, coincidint amb el Dia Internacional de l’Eliminació de la Violència contra la Dona, dones i nenes amb discapacitat han denunciat públicament les múltiples formes de violència que pateixen en un acte cívic convocat a la Plaça de Cibeles, a Madrid. La concentració, organitzada pel Fòrum de Madrid Contra la Violència a les Dones i el Moviment Feminista de Madrid, s’ha celebrat sota el lema “Combatre el sexisme per eradicar la violència contra les dones”.

En el manifest del Fòrum de Madrid, s’ha fet especial menció a les dones en situació de vulnerabilitat, incloent-hi les dones amb discapacitat, que sovint pateixen discriminació i violència de manera més accentuada. Segons dades recollides a la Macroenquesta de Violència contra la Dona de la Delegació del Govern contra la Violència de Gènere, un 23% de les dones amb discapacitat afirma que aquesta és conseqüència directa de violències físiques o sexuals exercides per les seves parelles.

Un fòrum per donar veu a les dones amb discapacitat

La participació en aquest acte s’ha emmarcat dins el ‘VII Fòrum Social de Dones i Nenes amb Discapacitat’, organitzat per la Fundació CERMI Dones, amb la col·laboració d’entitats estatals de discapacitat i CERMIS autonòmics. Aquesta trobada anual, que es duu a terme del 24 al 26 de novembre a Madrid, busca oferir un espai per a la reflexió, l’apoderament i la denúncia de les realitats que viuen les dones i nenes amb discapacitat, així com les mares i cuidadores de persones amb discapacitat a Espanya.

- PUBLICITAT -
Banner Col·lectiu Ronda 300x600

Amb el lema “Pel futur que volem!”, aquesta edició del Fòrum Social aprofita la coincidència amb el Dia Internacional de l’Eliminació de la Violència contra la Dona per reforçar les aliances amb el moviment feminista i les organitzacions de dones. L’objectiu és consolidar xarxes que contribueixin a visibilitzar les desigualtats i a construir una societat més justa i inclusiva.

Una oportunitat per abordar una realitat ineludible

Les dates triades per a aquesta trobada no són casuals. A més de posar sobre la taula la greu problemàtica de la violència masclista, l’esdeveniment pretén oferir un espai per a l’intercanvi d’experiències i la generació de propostes que ajudin a eradicar aquestes violències i a garantir una vida digna i lliure de discriminació per a totes les dones, especialment les que pateixen situacions de major vulnerabilitat.

Aquestes accions reforcen el compromís del moviment feminista i de les entitats de discapacitat amb la lluita per un món on el sexisme i la violència contra les dones deixin de ser una realitat.

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de tota l'actualitat del món de la diversitat funcional a Catalunya

Redacció/Fonts
Redacció/Fontshttps://diarideladiscapacitat.cat
Diari de la DisCapacitat. El digital de la diversitat funcional a Catalunya. Un mitjà fet per donar visibilitat a les persones amb discapacitat i pensat per reclamar la seva inclusió social

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

ÚLTIMES NOTÍCIES