Comença el procés electoral per escollir el Consell Rector de l’IMPD de Barcelona

Estarà constituït a parts iguals per l’Ajuntament i representants del col·lecitu

impd barcelona
Seu de l’IMPD de Barcelona // Foto: Imatge d’arxiu

Fins el proper 12 de març està obert el període per presentar al·legacions a la normativa electoral aprovada el passat 16 de febrer per l’elecció del Consell Rector de l’Institut Municipal de les Persones amb Discapacitat de Barcelona (IMPD).

L’IMPD és l’òrgan que defineix i coordina les actuacions municipals adreçades a garantir els drets i millorar la qualitat de vida de les persones amb diversitat funcional a la ciutat. A diferència d’altres instituts, el seu Consell Rector està integrat a parts iguals per 10 representants de l’Ajuntament i 10 representants del col·lectiu, de manera que aquest té una àmplia capacitat d’incidència en el disseny i impuls de les polítiques.

BANER_300X250

La renovació del Consell rector es produeix cada quatre anys i hi poden votar totes les persones amb diversitat funcional o discapacitat que siguin majors d’edat, així com els seus representants o els tutors legals en el cas de menors. Per fer-ho cal estar empadronat a Barcelona i disposar d’un certificat de discapacitat, així com registrar-se prèviament al cens de l’IMPD.

Una de les preocupacions de la direcció de l’IMPD en aquest procés electoral es millorar la participació de les anteriors eleccions, celebrades al 2011. En aquella ocasió “només van votar 2.216 persones, un percentatge molt baix del cens” ha recordat la presidenta de l’Institut i tinenta de Drets Socials, Laia Ortiz.

Per aconseguir aquest objectiu “en les eleccions d’enguany establirem nous elements per millorar la difusió del procés electoral i incorporar nous canals de vot com l’electrònic, per tal d’ampliar la participació”, ha informat Laia Ortiz. D’aquesta manera, les persones podran emetre el seu vot de manera anticipada per internet.

També es podrà sol·licitar assistència a domicili per poder votar, per aquelles persones que no es puguin desplaçar i que no disposin de la tecnologia necessària per poder emetre el vot per internet. A més, es podrà emetre el vot anticipat mitjançant les més de 30 oficines de correus habilitades repartides per tota la ciutat.

Segons els calendari previst, al mes d’abril es tancarà el termini per presentar candidatures i per inscriure’s al registre de l’IMPD per poder votar. Al mes de juny s’obrirà el període de votació anticipada i a principis de juliol se celebrarà la jornada electoral presencial a la seu de l’IMPD.

banner_dental

Deixa un comentari

La vostra adreça de correu no serà publicada


*