
La fotografia titulada ‘Els obstacles de la justícia’ de Javier Domínguez García, ha estat guardonada amb el primer premi del VII Concurs de fotografia i III de vídeo ‘Generositats’ de la Fundació CERMI Dones (FCM) que enguany s’ha celebrat sota el lema central Justícia per a totes!: Pel dret a un accés a la justícia sense discriminació.
Aquests premis, que estan finançats pel Ministeri d’Afers Exteriors, Unió Europea i Cooperació, tenen com a objectiu visibilitzar els obstacles que enfronten les dones amb discapacitat per accedir a la justícia, en particular pel que fa a l’explotació, la violència i l’abús, a causa dels estereotips nocius, la discriminació i la manca d’ajustaments raonables i processals, que poden donar lloc al fet que es dubti de la seva credibilitat i se’n desestimin les acusacions.
Aquest any, en què s’han presentat un total de 36 obres de 14 autors/es (10 homes i 3 dones) i no s’ha presentat cap vídeo, el jurat ha valorat especialment l’originalitat, estètica, sensibilitat social, capacitat crítica i comunicativa i adequació al tema proposat.
El primer premi d’aquest concurs està dotat amb 3.000 euros. El segon premi ha estat atorgat a la fotografia ‘Justícia’, de Vicente Guill Fuster, dotat amb 2.000 euros; mentre que el tercer reconeixement (1.000 euros) ha estat per a l’obra titulada ‘Atrapada als llimbs de la justícia”, presentada per José Luis Méndez.
Com en anys anteriors les obres integraran la propera exposició fotogràfica titulada Justícia per a totes! Pel dret a un accés a la justícia sense discriminació que s’inaugurarà en el marc del V Fòrum Social de Dones i Nenes amb Discapacitat que aquest any té previst celebrar-se els dies 24, 25 i 26 de novembre d’Albacete.