Dissabte, 24 setembre 2022
Dissabte, 24 setembre 2022
IniciEducació InclusivaASPAYM reclama una tornada a les aules inclusiva per a pares i...

ASPAYM reclama una tornada a les aules inclusiva per a pares i mares, docents i alumnes amb discapacitat física

A través de la campanya 'Vuelta a mi cole' els seus associats comparteixen les barreres i problemes que es troben en l'àmbit educatiu

tornada a les aules inclusiva
Alumnes i pares necessiten un entorn inclusiu a les escoles // Foto: ASPAYM

Federació Nacional ASPAYM va aprofitar el Dia de la Lesió Medul·lar, celebrat ahir, per reclamar una tornada a les aules inclusiva per a pares i mares, docents i alumnat amb discapacitat física. Ho va fer a través de la campanya ‘Vuelta a mi cole’, que ha comptat amb la complicitat de les seves entitats federades repartides per tot el territori espanyol.

En aquesta iniciativa, ASPAYM va llançar una sèrie d’enquestes a principis d’estiu entre més de 7.000 persones sòcies i usuàries de l’associació a tot Espanya. En aquestes enquestes es demanava, tant a pares i mares amb discapacitat, com a aquells que tenien fills o filles amb discapacitat, que compartissin les barreres i problemes que encara avui trobaven a l’àmbit educatiu i al seu dia a dia.

Entre les realitats detectades, s’ha al·ludit al personal d’infermeria sense preparació per atendre les necessitats específiques d’una persona amb discapacitat o amb mobilitat reduïda, les circumstàncies que han forçat famílies a apuntar els seus fills i filles a centres d’educació especial (sense ser-ne la primera elecció) o el bullying. També han destacat les abundants barreres arquitectòniques en ascensors petits o fora de servei, passadissos estrets, portes pesades i patis, pupitres i banys sense adaptar.

Una altra de les contingències detectades es troba a les sortides i activitats extraescolars; des d’autobusos sense rampa a llocs de recollida que no eren accessibles, a més d’excursions sense activitats adaptades que propicien l’aïllament i pèrdua d’amics d’aquestes nenes i nens amb discapacitat.

Barreres també pels pares

Pel que respecta a les barreres que es troben els pares amb discapacitat, en les enquestes de la campanya ‘La vuelta al cole’, s’han mencionat les reunions de l’AMPA en segons pisos sense ascensor, la manca de places d’aparcament adaptades, els accessos amb esglaons sense alternativa per persones amb mobilitat reduïda o les rampes excessivament pronunciades.

“Els últims anys s’ha avançat en inclusió a les escoles, però encara queda molt per fer”, destaca Mayte Gallego, presidenta de Federació Nacional ASPAYM. La campanya ‘Vuelta a mi cole’ al·ludeix a aquell centre “que vam triar perquè les nostres filles i els nostres fills poguessin jugar amb els germans, les cosines, les amigues i els veïns; i a qui no vam poder accedir perquè no estava adaptat per a mares, pares o docents amb discapacitat; o no tenia el personal format per atendre les nostres necessitats específiques”.

Per Gallego, “l’accessibilitat plena i universal als centres educatius afavoreix la inclusió d’estudiants amb discapacitat però també dels pares i mares que volen participar a la vida escolar dels seus fills i filles en igualtat”.

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de tota l'actualitat del món de la diversitat funcional a Catalunya

Redacció/Fonts
Redacció/Fonts
El Diari de la DisCapacitat és el primer digital de la diversitat funcional a Catalunya

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

- Publicitat-spot_img

ÚLTIMES NOTÍCIES

CatalàEspañol
Skip to content