Divendres, 19 setembre 2025
IniciDISCAPACITATAprenem Maresme organitza la I Jornada de trastorn de l’espectre autista

Aprenem Maresme organitza la I Jornada de trastorn de l’espectre autista

logo centre recursos autisme maresme
Logo Centre de Recursos de l’Autisme // Foto: Imatge cedida per Aprenem Maresme

L’associació Aprenem Maresme organitza el proper 14 de maig la I Jornada del trastorn de l’espectre autista (TEA), “Ansietat, sexualitat, cormobiditat i una visió en primera persona” de la infantesa a l’adolescència.

La sessió, que tindrà lloc l’hotel URH Ciutat de Mataró, té l’objectiu de dotar d’eines i coneixements a la comunitat terapèutica i educativa implicada en la inclusió de persones amb aquesta malaltia per afavorir el desenvolupament de les competències personals de les persones amb TEA.

Les persones assistents aprendran eines i coneixements per afavorir el desenvolupament de les competències de les persones afectades i entendran la necessitat d‘adaptació de l’entorn per contribuir positivament a la seva qualitat de vida.

A més, la jornada intentarà transcendir els símptomes i veure més enllà del que estem acostumats a observar. Saber tenir en compte el que és realment important, tenint molt present la persona qui tenim davant, i seguidament, el trastorn que pateix. El programa de la jornada és el següent:

  • 8:30 a 9:00. Entrega de materials
  • 9:00 a 9:30. Inauguració a càrrec d’autoritats (pendents de confirmació), Neus Payerol (directora de l’Associació Aprenem Maresme) i Mario Montero (professor associat a la UdG i Director del servei ADN de Girona)
  • 9:30 a 11:00. Ponència: Comorbiditat i medicació en els Trastorns de l’Espectre Autista. A càrrec de la Dra. Montserrat Pàmias
  • 11:00 a 11:30. Pausa café – Networking (contacte amb altres professionals i observació de materials i recursos especialitzats
  • 11:30 a 13:00. Ponència:L’ansietat a l’autisme comprendre-la i tractar-la. A càrrec de la Dra. Isabel Paula Pérez
  • 13:15 a 15:00. Pausa per dinar– Networking (contacte amb altres professionals i observació de materials i recursos especialitzats)
  • 15:00 a 17:15. Ponència: Sexualitat en els TEA. A càrrec de, Natalia Rubio Arribas
  • 17:15 a 17:45 Pausa café – Networking (contacte amb altres professionals i observació de materials i recursos especialitzats)
  • 17:45 a 19:30 Clausura Jornada Ponència: Autisme en primera persona. A càrrec de Mariano Grueiro

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de tota l'actualitat del món de la diversitat funcional a Catalunya

Redacció/Fonts
Redacció/Fontshttps://diarideladiscapacitat.cat
Diari de la DisCapacitat. El digital de la diversitat funcional a Catalunya. Un mitjà fet per donar visibilitat a les persones amb discapacitat i pensat per reclamar la seva inclusió social

8 COMENTARIS

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

ÚLTIMES NOTÍCIES

Diari de la Discapacitat
Resum de la privadesa

Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.