Dimarts, 10 febrer 2026
IniciRESPONSABILITAT SOCIALAndrea Vesentini guanya el concurs solidari de paelles a favor de la...

Andrea Vesentini guanya el concurs solidari de paelles a favor de la recerca sobre l’esclerosi múltiple

“L’arròs brut” es va imposar en el concurs “Fem paelles a les Rambles” organitzat aquest dissabte per la Fundació Esclerosi Múltiple i l’associació Amics de la Rambla en un acte solidari que va aconseguir recaptar més de 10.000 euros 

Andrea Vesentini guanya el concurs solidari de paelles a favor de la recerca sobre l'esclerosi múltiple
Foto de família del concurs solidari “Fem paelles a les Rambles” // Foto: Fundació Esclerosi Múltiple

Andrea Vesentini ha estat el guanyador del concurs “Fem paelles a La Rambla”, celebrat aquest dissabte a la plaça de la Gardunya, just darrere del mercat de la Boqueria. L’acte, organitzat per la Fundació Esclerosi Múltiple i l’associació Amics de La Rambla, ha comptat amb la participació de 21 equips que han cuinat per recaptar fons per a la recerca científica i per millorar la qualitat de vida de les prop de 9.000 persones que conviuen amb l’esclerosi múltiple (EM) a Catalunya. Aquest any, l’esdeveniment ha aconseguit recaptar més de 10.000 euros, que es destinaran als programes de neurorehabilitació de la Fundació.

El concurs va comptar amb un jurat de prestigi format pels xefs reconeguts Ada Parellada, Carles Gaig i Òscar Manresa, acompanyats de la periodista gastronòmica Carme Gasull. Els experts van avaluar les paelles presentades, destacant el nivell altíssim de les elaboracions, i també van compartir consells culinaris amb els participants. A més, el xef Sergi de Meià es va sumar a la iniciativa cuinant dues paelles fora de concurs per a 150 persones, com a contribució solidària.

La millor paella, segons el jurat, va ser l’”arròs brut” d’Andrea Vesentini, mentre que el públic assistent va escollir com a favorita la paella de Sofia Pariente, elaborada amb cargols, conill, garrofó i pollastre. A més dels premis principals, es van lliurar diversos reconeixements especials: Oriol Macet va rebre el Premi Ada Parellada per la seva paella de conill i bolets; Rogelio Ardaya va guanyar el Premi Òscar Manresa amb un arròs de calamar, gamba roja i cloïsses; el Premi Carme Gasull va ser per la paella “Toca teca” de Santi Busquet, i Andrea Vesentini també va obtenir el Premi Carles Gaig pel seu “arròs brut”.

Els guanyadors van ser recompensats amb una varietat de premis, com entrades al Teatre del Liceu, Poliorama i Romea, àpats en restaurants de La Rambla com Moka o Vapiano, i tiquets per activitats culturals com el Museu de Cera, el Tablao Flamenco Cordobés i El Duende.

Rosa Masriera, directora executiva de la Fundació Esclerosi Múltiple, va destacar l’emoció de veure com un concurs de paelles pot contribuir a la recerca i al suport a les persones amb EM. També va agrair la col·laboració d’Amics de La Rambla, el Mercat de la Boqueria i els patrocinadors com Oleaurum i Repsol, sense els quals no hauria estat possible celebrar l’esdeveniment.

Per la seva banda, Pau Bosch, president d’Amics de La Rambla, va expressar la seva satisfacció amb el gran èxit d’aquesta segona edició del concurs. Segons Bosch, el concurs reflecteix l’esperit de la Festa Major de La Rambla, un esdeveniment que combina oci i solidaritat per apropar la famosa via barcelonina a tothom i contribuir a la lluita contra l’esclerosi múltiple, una malaltia que encara no té cura.

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de tota l'actualitat del món de la diversitat funcional a Catalunya

Redacció/Fonts
Redacció/Fontshttps://diarideladiscapacitat.cat
Diari de la DisCapacitat. El digital de la diversitat funcional a Catalunya. Un mitjà fet per donar visibilitat a les persones amb discapacitat i pensat per reclamar la seva inclusió social

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

ÚLTIMES NOTÍCIES

Diari de la Discapacitat
Resum de la privadesa

Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.