AMPANS impartirà Formació Professional adaptada a partir del proper curs escolar

L’entitat se suma al pla pilot d’Itineraris Formatius Específics (IFE) de la Generalitat

escola jeroni moragas formació adaptada
Escola Jeroni Moragas // Foto: AMPANS

AMPANS posarà en marxa el proper curs escolar 2017-2018 un Itinerari Formatiu Específic (IFE) de formació adaptada per a alumnes amb necessitats educatives especials. L’entitat se suma així a la oferta de places del pla pilot experimental d’IFE, que la Generalitat va engegar l’any passat a vuit centres, i que ara n’hi ha un total de 16. Concretament l’IFE d’Auxiliar de Vendes i Atenció al Públic, amb una durada de 4 cursos, l’últim dels quals inclou formació en centres de treball.

Els itineraris inclouen continguts professionalitzadors i continguts relacionats amb el desenvolupament d’habilitats personals i socials. L’objectiu és que els alumnes incrementin l’autonomia personal i assoleixin les competències professionals que els facilitin la transició a la vida adulta i la inclusió social i laboral.

Banner Col·lectiu Ronda 300x600

Per poder accedir a l’IFE, l’alumnat ha de tenir entre 16 i 20 anys i tenir necessitats educatives especials associades a discapacitat intel·lectual, inclosos els alumnes amb trastorn de l’espectre autista (TEA) amb discapacitat lleu o moderada.

L’escola Jeroni Moragas, tot un referent

BANER_300X250

Els cursos s’impartiran a l’escola Jeroni de Moragas d’AMPANS, un centre educatiu concertat amb el Departament d’Ensenyament. Actualment atén més de 200 alumnes amb necessitats educatives especials en edats compreses entre els 3 i els 20 anys. És una escola capdavantera en itineraris formatius adaptats als alumnes per avançar cap a l’autonomia social i laboral, amb el focus centrat en les habilitats i interessos dels alumnes i el procés de transició al treball.

Des de l’any 2015, l’Escola Jeroni de Moragas és Centre d’Educació Especial Proveïdor de Serveis i Recursos de Suport a la Inclusió (CEEPSIR). Va ser seleccionada en convocatòria pública del Departament d’Ensenyament per desenvolupar programes i serveis de suport a l’escolarització d’alumnes amb discapacitat als centres ordinaris. Paral·lelament, desenvolupa accions de suport com a centre de referència als centres ordinaris de la comarca del Bages i el Solsonès.

El centre també forma part d’un projecte de transformació de centres d’educació especial, 6 a tot Catalunya, que pretén fer una revisió exhaustiva de els pràctiques educatives internes per assolir unes pràctiques  educatives basades en l’evidència de resultats acadèmics, social i personals que siguin excel·lents i d’alta qualitat.

L’escola parteix d’una metodologia de treball per projectes basat en les intel·ligències múltiples i amb estratègies  de suport a la conducta, basat en el model de Suport Conductual Positiu.

Sigues el primer a opinar

Deixa un comentari

La vostra adreça de correu no serà publicada


*