Dimarts, 6 juny 2023
Dimarts, 6 juny 2023
IniciEmpresaAlcampo té l’objectiu d’arribar a una taxa en llocs de treball directes...

Alcampo té l’objectiu d’arribar a una taxa en llocs de treball directes de persones amb discapacitat del 4% en 2024

Entre llocs directes i indirectes la taxa se sitúa en l’actualitat en el 5,7%

treballador amb discapacitat alcampo taxa lloc treball directes
Una persona amb discapacitat treballant a l’hipermercat // Foto: Alcampo

Alcampo va finalitzar l’any 2022 amb una taxa de discapacitat en llocs directes del 2,78%, amb un total de 505 persones contractades amb algun tipus de discapacitat, i té l’objectiu d’assolir el 2024 una taxa del 4%, segons consta a el seu ’18è Informe d’Activitat i Responsabilitat Social Corporativa (RSC)’.

En conjunt, la companyia estima una taxa de discapacitat del 5,7%, resultant dels 505 llocs directes i 528 llocs indirectes més. La xifra de contractació directa suposa un retrocés respecte als 513 llocs directes que constaven a l’empresa al seu informe de l’any anterior, però la de contractació indirecta és un avenç en comparació dels 455 de l’any 2021.

anunci guies d'arrel

Per part seva, la taxa del 5,7% suposa una lleugera baixada respecte al 6,19% que es registrava l’any passat, ja que és cert que es va produir un increment del total d’empleats del 3%, fins a assolir els 20.200 a tancament de l´any.

Així mateix, segons dades traslladades per la distribuïdora a Servimedia, un 61,23% de les persones contractades amb discapacitat eren dones el 31 de desembre. La participació de l’empresa al programa d’Inserta Ocupació i Fundació ONCE ‘Dones en Mode ON-VG’ va permetre la contractació de quatre dones amb discapacitat víctimes de violència de gènere.

Pel que fa a les persones contractades, Alcampo apunta que hi ha persones amb discapacitats físiques, sensorials i intel·lectuals i assegura que s’ha realitzat, juntament amb l’ONCE, l’anàlisi per a la inclusió a tots els llocs.

Respecte a la sensibilització, la companyia destaca el mòdul de formació ‘Posa’t a les Sabates’ amb més de 2.000 treballadors formats amb l’objectiu d’augmentar l’empatia amb companys i clients amb discapacitat.

Accessibilitat

Sobre l’accessibilitat de les botigues i l’experiència de compra, Alcampo subratlla que el 2003 es van introduir els primers productes de marca pròpia etiquetats en braille, comptant actualment amb més de 330 referències amb aquest sistema.

Per la seva banda, la totalitat dels hipermercats i un supermercat per zona d’influència compten amb bucles d’inducció magnètica per facilitar la comunicació amb clients amb implants coclears o audiòfons, així com el sistema de videointerpretació a Llengua de Signes SVisual.

A més, la companyia assegura que, tret de “casos excepcionals”, totes les botigues compten amb caixes de sortida amb amplada especial perquè puguin ser utilitzades per persones usuàries de cadires de rodes i ofereixen carros de compra adaptables a aquestes cadires. En una desena de centres, a més, s’hi ha instal·lat una caixa de sortida que permet ser anivellada en altura.

També, a totes les botigues on hi ha taulell d’informació i emprovadors, aquests estan adaptats, així com a aquelles on la zona de balances no està assistida.

Pel que fa a la compra assistida a persones amb discapacitat, la companyia admet que es realitza a les botigues d’Alcampo de Castella-la Manxa ia d’altres, però no està estès a nivell nacional.

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de tota l'actualitat del món de la diversitat funcional a Catalunya

SERVIMEDIA
SERVIMEDIA
© SERVIMEDIA. Aquesta informació és propietat de Servimedia. Només pot ser difosa pels clients d'aquesta agència de notícies citant Servimedia com a autor o font. Tots els drets reservats. Queda prohibida la distribució i la comunicació pública per tercers mitjançant qualsevol via o suport.

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

ÚLTIMES NOTÍCIES

Skip to content