Dilluns, 24 març 2025
IniciMOBILITATAdif Acerca tanca el 2024 amb rècord de 793.284 assistències a persones...

Adif Acerca tanca el 2024 amb rècord de 793.284 assistències a persones amb mobilitat reduïda

Nou rècord d'assistències amb 793.284 serveis, un 5,7% més, i 270 noves plataformes elevadores per millorar l'accessibilitat ferroviària

Adif Acerca tanca el 2024 amb rècord de 793.284 assistències a persones amb mobilitat reduïda
Persones del servei Adif Acerca ajudant a pujar a un tren una persona en cadira de rodes // Foto: Adif

Adif Acerca, el servei gratuït de l’administrador ferroviari per acompanyar les persones amb mobilitat reduïda (PMR) a les estacions, va finalitzar l’any 2024 amb un nou rècord d’assistències realitzades, amb un total de 793.284 serveis, un 5,7% més respecte al màxim assolit el 2023.

Segons va informar Adif, aquest increment es deu al continu creixement del trànsit ferroviari i de viatgers que registra la xarxa ferroviària.

Per millorar aquest servei, Adif ha contractat per un import de 5 milions d’euros la compra de 270 noves plataformes elevadores destinades a facilitar als viatgers amb cadira de rodes la pujada i baixada als trens.

Les noves plataformes són electromecàniques i presenten més prestacions, com ara més fiabilitat, autonomia i maniobrabilitat. Aquestes plataformes es distribuiran entre les 146 estacions amb circulacions d’alta velocitat, llarga distància i mitjana distància on s’ofereix aquest servei, que també compta amb altres equips com rampes de transferència, cadires de rodes o el sistema de vídeo interpretació en llengua de signes.

Les plataformes elevadores es col·loquen a les andanes de les estacions a disposició dels assistents de mobilitat d’Acerca. El procés consisteix a situar la plataforma davant la porta del tren, desplegar una rampa per la qual el viatger en cadira de rodes accedeix a la base de la plataforma i, una vegada elevada per un sistema electromecànic, entrar a l’interior del tren mitjançant una altra rampa.

Adif Acerca és un servei gratuït que totes les empreses ferroviàries ofereixen a viatgers amb discapacitat (motriu, visual, auditiva i cognitiva) i mobilitat reduïda (persones grans, dones embarassades o persones amb carrets de nadó) per facilitar el pas per estacions i l’accés als trens.

La sol·licitud del servei es pot fer a través dels canals de venda de les empreses ferroviàries i presencialment a 70 estacions d’Adif. En aquestes terminals, la petició es pot fer fins a 30 minuts abans de la sortida del tren, mentre que a les 76 estacions restants s’ha de sol·licitar amb almenys dotze hores d’antelació.

Secció patrocinada per 
taxiamic

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de tota l'actualitat del món de la diversitat funcional a Catalunya

SERVIMEDIA
SERVIMEDIA
© SERVIMEDIA. Aquesta informació és propietat de Servimedia. Només pot ser difosa pels clients d'aquesta agència de notícies citant Servimedia com a autor o font. Tots els drets reservats. Queda prohibida la distribució i la comunicació pública per tercers mitjançant qualsevol via o suport.

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

ÚLTIMES NOTÍCIES