ASPAYM Catalunya inicia una campanya de conscienciació per a la seguretat viària entre joves

La iniciativa “Condueix amb seguretat, no arrisquis el teu futur” s'ha iniciat al Tecnocampus de Mataró, on el president d'ASPAYM Catalunya i una psicòloga han impartit una xerrada davant d'estudiants de grau

ASPAYM Catalunya inicia campanya de conscienciació per a la seguretat viària entre joves
Antonio Reyes, president d’ASPAYM Catalunya i la psicòloga Verónica Valero, durant la xerrada // Foto: ASPAYM Catalunya

ASPAYM Catalunya ha llançat la campanya de conscienciació “Condueix amb seguretat, no arrisquis el teu futur” amb l’objectiu de sensibilitzar els joves sobre la prudència a la carretera i la via pública. Aquesta iniciativa, coordinada per la Federació Nacional ASPAYM i la Direcció General de Trànsit (DGT), s’adreça a adolescents i joves, ja sigui com a motoristes, usuaris de patinets elèctrics, vianants o conductors novells.

La primera sessió d’aquesta campanya ha tingut lloc al Tecnocampus de Mataró, on s’imparteix el doble grau en Fisioteràpia i Ciències de l’Activitat Física i l’Esport. A l’acte van assistir el president d’ASPAYM Catalunya, Antonio Reyes, i la psicòloga Verónica Valero, que van oferir una xerrada davant de quaranta estudiants. 

- PUBLICITAT -
Banner Col·lectiu Ronda 300x600

Durant la intervenció, Reyes, que va patir una lesió medul·lar a causa d’un accident de trànsit, va compartir la seva experiència personal, un testimoniatge que pretén provocar la reflexió sobre les conseqüències dels accidents viaris. Per la seva part, la psicòloga Valero va proporcionar consells pràctics sobre prevenció i va oferir orientacions sobre com actuar davant de possibles sinistres.

Aquest projecte de sensibilització també busca integrar-se en les competències educatives, aprofitant la Llei Orgànica de Modificació de la Llei Orgànica d’Educació (LOMLOE), per tal d’enfortir la consciència sobre seguretat viària entre els joves. La campanya es basa en dades de la DGT que indiquen que els accidents de trànsit són una de les principals causes de mortalitat juvenil. Entre els factors de risc que augmenten la probabilitat de sinistres s’inclouen l’estrès, la fatiga, les distraccions, el consum d’alcohol, drogues i certs medicaments.

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de tota l'actualitat del món de la diversitat funcional a Catalunya

Redacció/Fonts
Redacció/Fontshttps://diarideladiscapacitat.cat
Diari de la DisCapacitat. El digital de la diversitat funcional a Catalunya. Un mitjà fet per donar visibilitat a les persones amb discapacitat i pensat per reclamar la seva inclusió social

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

ÚLTIMES NOTÍCIES