L’Observatori Estatal de la Discapacitat fa un informe amb propostes per a la millor regulació de la Targeta Europea de la Discapacitat

A fi d’identificar i plantejar elements i àmbits per a una bona regulació de la mateixa

informe propostes regulació de la targeta europea de discapacitat
Representació de la Comissió Europea de com serien les targetes // Foto: Comissió Europea

L’Observatori Estatal de la Discapacitat (OED), instància tècnica de recerca i prospectiva del Reial Patronat sobre Discapacitat del Ministeri de Drets Socials i Agenda 2030, la gestió operativa del qual va a càrrec del Comitè Espanyol de Representants de Persones amb Discapacitat (Cermi), ha elaborat un “complet informe” amb propostes per millorar la regulació de la targeta europea de discapacitat.

L’objectiu d’aquest informe és identificar i plantejar elements i àmbits per a una bona regulació de la Targeta Europea de Discapacitat, la proposta legislativa de la qual tramita ara la Unió Europea. A més de descobrir els antecedents de la targeta i destacar la necessitat que el sistema de la targeta té com a marc legislatiu de referència la legislació de la Unió Europea i, especialment, la Convenció Internacional sobre els Drets de les Persones amb Discapacitat de les Nacions Unides (CDPD ).

Per part seva, aquest informe també té com a objecte destacar i difondre els avantatges d’una targeta europea per harmonitzar la condició de discapacitat dins de la Unió Europea comporta en termes de drets i inclusió per a les persones amb discapacitat, així com contribuir al desenvolupament i perfeccionament de la futura Targeta Europea de Discapacitat mitjançant materials per a una bona regulació, així com remarcar el paper que exerceix la Presidència espanyola del Consell de la Unió Europea el segon semestre de 2023 per impulsar l’aprovació de la Targeta Europea de discapacitat i altres iniciatives inclusives a favor de les persones amb discapacitat.

Així mateix, aquest informe fa una anàlisi legislativa i d’antecedents de la targeta, explicant el projecte pilot, la coherència de la targeta amb la normativa de la Unió Europea i la CDPD, així com els beneficis que comporta la targeta.

D’altra banda, aquest informe també analitza els elements recomanats per al desenvolupament i la implementació de la Targeta Europea de Discapacitat i posa de manifest la proposta de Directiva duta a terme per la Comissió Europea per a l’aprovació de la Targeta Europea de Discapacitat.

Finalment, aquest informe destaca el paper decisiu que té la Presidència espanyola del Consell de la Unió Europea 2023 perquè es promoguin actuacions per a l’aprovació de la targeta i altres propostes europees que afecten de manera directa la població amb discapacitat.

Secció patrocinada per 
Logo_DINCAT-INTEGRAT
- PUBLICITAT -
Banner Col·lectiu Ronda 300x600

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de tota l'actualitat del món de la diversitat funcional a Catalunya

SERVIMEDIA
SERVIMEDIA
© SERVIMEDIA. Aquesta informació és propietat de Servimedia. Només pot ser difosa pels clients d'aquesta agència de notícies citant Servimedia com a autor o font. Tots els drets reservats. Queda prohibida la distribució i la comunicació pública per tercers mitjançant qualsevol via o suport.

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

ÚLTIMES NOTÍCIES