Autisme Espanya demana suprimir les dificultats d’acreditació de la Targeta Europea de Discapacitat per a totes les persones amb TEA

Recomana impulsar un estatut legal de les persones amb discapacitat a nivell europeu

targeta europea discapacitat
Futura Targeta Europea de la Discapacitat // Foto: Comissió Europea

La confederació Autisme Espanya va demanar al Parlament Europeu que la futura Targeta Europea de Discapacitat garanteixi la protecció de totes les persones amb Trastorn de l’Espectre Autista (TEA), per la qual cosa ha de suprimir les dificultats d’acreditació als diferents Estats membres.

En nota de premsa, Autismo España va reclamar que aquest projecte de reconeixement mutu de la condició de discapacitat entre els països de la UE (adreçat que els suports i ajuts reconeguts es mantinguin si la persona decideix un canvi de residència) «no repliqui els mateixos problemes que les persones amb TEA troben a Espanya”.

Per evitar-ho, va recomanar impulsar un estatut legal de persona amb discapacitat a escala europea, que permeti el reconeixement i l’acreditació mútua a tots els Estats membres tenint en compte l’especificitat del TEA, i admetre els diagnòstics oficials de qualsevol condició que requereixi ajustaments o suports en àmbits com leducació o locupació, a més dels certificats de discapacitat. La raó és que no totes les persones amb TEA tenen aquests certificats.

En aquesta línia, ha reclamat que «l’asimetria al voltant dels drets de les persones amb TEA pels problemes al sistema de certificació de la discapacitat a Espanya i la seva falta d’homogeneïtat territorial no es reflecteixin al sistema europeu» i que el procés per a l’obtenció d’aquest certificat sigui senzill i accessible.

- PUBLICITAT -
Banner Col·lectiu Ronda 300x600

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de tota l'actualitat del món de la diversitat funcional a Catalunya

SERVIMEDIA
SERVIMEDIA
© SERVIMEDIA. Aquesta informació és propietat de Servimedia. Només pot ser difosa pels clients d'aquesta agència de notícies citant Servimedia com a autor o font. Tots els drets reservats. Queda prohibida la distribució i la comunicació pública per tercers mitjançant qualsevol via o suport.

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

ÚLTIMES NOTÍCIES