
Dimarts passat va tenir lloc l’acte de cloenda de la 3a edició del projecte Comerç Accessible Sense Barreres (CASBA) a l’Eix Comercial de Sarrià. Aquest projecte contribueix a fer de Barcelona una ciutat més inclusiva i accessible, amb l’anàlisi del nivell d’accessibilitat física i cognitiva dels comerços i establiments.
En aquesta edició, els estudiants d’arquitectura d’ETSA La Salle – Universitat Ramon Llull, coordinats per l’arquitecte i professor Jaume Pla, han analitzat vuit comerços de l’Eix Comercial de Sarrià. A partir de la metodologia d’aprenentatge, els estudiants d’arquitectura i les persones amb discapacitat han treballat plegades.
Una vegada fet l’anàlisi, els estudiants han ofert propostes de millora als comerciants, amb el suport de professionals de la Universitat i de l’Institut Municipal de Persones amb Discapacitat (IMPD), impulsor del projecte juntament amb el Districte de Sarrià – Sant Gervasi.
El projecte CASBA aposta per la vida independent de les persones i això implica garantir la plena accessibilitat i gaudi de tots els serveis que ofereix la ciutat, incloent la vida al carrer i el comerç.

