L’ONU demana a Espanya les mesures preses per eliminar l’esterilització forçosa de les dones amb discapacitat

esterilització forçosa dones discapacitat
L’estirlització forçosa mesura vulnera tots els drets de les persones afectades // Foto: OFD

El Comitè per a l’Eliminació de la Discriminació Contra la Dona de Nacions Unides (CEDAW) ha requerit informació a Espanya sobre les mesures preses per revocar l‘article 156 del Codi Penal i així eliminar l’esterilització forçosa en totes les dones amb discapacitat sense que hagin prestat el consentiment corresponent.

El CEDAW també ha sol·licitat dades sobre la violència contra les dones, la igualtat salarial o els drets de les dones en el sector sanitari, posant l’accent en que la informació i estadístiques que Espanya proveeixi estiguin desagregades per sexe, edat, discapacitat, etnicitat i religió.

Així mateix, l’Estat espanyol, haurà de concretar les mesures adoptades per alentar a les dones a denunciar, així com si els recursos humans, tècnics i financers assignats d’atenció integral per a les dones que són víctimes de violència de gènere són suficients, accessibles i inclusius.

- PUBLICITAT -
Banner Col·lectiu Ronda 300x600

També haurà de reportar les mesures adoptades per garantir l’aplicació efectiva del principi d’igualtat de remuneració per un treball d’igual valor, incloses a les treballadores amb discapacitat als Centres Especials d’Ocupació.

Finalment, Espanya haurà d’informar sobre les iniciatives preses per capacitar al personal sanitari sobre els drets de les dones amb discapacitat.

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de tota l'actualitat del món de la diversitat funcional a Catalunya

Redacció/Fonts
Redacció/Fontshttps://diarideladiscapacitat.cat
Diari de la DisCapacitat. El digital de la diversitat funcional a Catalunya. Un mitjà fet per donar visibilitat a les persones amb discapacitat i pensat per reclamar la seva inclusió social

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

ÚLTIMES NOTÍCIES