Europea incoa un procediment d’infracció a Espanya per no fer accessible a les persones sordes el servei 112

infracció-emergències-112-acessibilitat-persones-sordes

La Comissió Europea ha incoat un procediment d’infracció a Espanya per no haver fet efectiva les normes sobre el número d’emergència 112 “en particular garantitzant un accés equivalent pels usuaris amb discapacitat”.

Aquesta manca d’accessibilitat afecta especialment a les persones sordes, i en aquest sentit el Comité Español de Representantes de Personas con Discapacidad (Cermi) havia reivindicat una solució en aquest servei que es va implantar a Espanya el 1997 després d’una decisió del Consell de la Unió Europea.

- PUBLICITAT -
Perfectament Imperfecta

La Fiscalia del la Sala Civil del Tribunal Suprem es va comprometre el passat mes de desembre a sol·licitar informació amb la finalitat de determinar el grau d’accessibilitat de les persones sordes al telèfon d’emergències 112, ja que no poden usar aquest servei en igualtat de condicions, al ser les comunitats autònomes les que presten aquest servei en situacions diverses i diferenciades.

A més d’Espanya, la Comissió Europea ha incoat altres procediments d’infracció pel mateix motiu a Alemania, Chequia, Croàcia i Grècia.

- PUBLICITAT -
Banner Col·lectiu Ronda 300x600

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de tota l'actualitat del món de la diversitat funcional a Catalunya

Redacció/Fonts
Redacció/Fontshttps://diarideladiscapacitat.cat
Diari de la DisCapacitat. El digital de la diversitat funcional a Catalunya. Un mitjà fet per donar visibilitat a les persones amb discapacitat i pensat per reclamar la seva inclusió social

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

ÚLTIMES NOTÍCIES