23.5 C
Barcelona
Dissabte, 19 setembre, 2020

Últimes notícies

El Pacte Nacional de la Discapacitat organitza una jornada per avançar cap a una societat més inclusiva

El Pacte Nacional pels Drets de les Persones amb Discapacitat organitza una jornada virtual en què ciutadans...

Un assistent virtual ajudarà a les persones amb discapacitat visual a usar el bus a Barcelona

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) va presentar dimecres un assistent virtual que dona més autonomia a les...

Jornada online de GAES i MIFAS sobre com cuidar la salut auditiva per mantenir una bona qualitat de vida

El proper dimarts 6 d’octubre, MIFAS i GAES organitzen la jornada online ‘La salut auditiva’ que parlarà...

La Festa per a Tothom de Tarragona celebra el 30è aniversari en unes condicions marcades per la Covid

La Festa per a Tothom, la fórmula inclusiva de ciutadania amb discapacitat de...

Uns 1.200 alumnes amb ceguesa o discapacitat visual greu tornen al ‘cole’

alumnes amb ceguesa al cole
El 99% dels alumnes estudien a centres educatius ordinaris // Foto: ONCE

Uns 1.200 alumnes amb ceguesa o discapacitat visual greu de tota Catalunya afronten la tornada a l’activitat escolar i acadèmica com la resta de companys, amb el suport dels professionals dels equips de suport específic a la ceguesa i la discapacitat visual greu, formats per professionals d’ONCE i del Departament d’Ensenyament.

El 99% dels estudiants ho faran escolaritzats en centres d’ensenyament ordinari, és a dir, seguint el principi de la inclusió educativa. Aquest model inclusiu ha aconseguit que, en finalitzar l’ESO, la taxa d’abandonament escolar d’aquests alumnes sigui gairebé tres vegades inferior a la mitjana espanyola, un 9,6% enfront del 23,5% d’Espanya, i dos punts per sota de la mitjana europea, que se situa en el 11,9%, segons l’últim informe de l’agència comunitària d’estadística Eurostat.

A Catalunya 1.178 alumnes s’incorporen a les aules: 961, a Barcelona; 113, a Girona; 44, a Lleida i 60, a Tarragona. Tots ells tenen el suport dels professionals del Centre de Recursos Educatius per a Deficients Visuals (CREDV- CRE ONCE Barcelona).

A Catalunya, la distribució dels alumnes per nivells educatius és: 265 escolars corresponen a Educació Infantil; 191 són d’Educació Primària; 150 estan ja a l’ESO; 33 cursen Batxillerat; 57, Formació Professional; 102 són universitaris; i 380 estan inscrits en un altre tipus d’ensenyaments.

El CREDV / Centre de Recursos Educatius de l’ONCE a Barcelona, coordina per a tot Catalunya, l’ atenció de les necessitats educatives derivades de la discapacitat visual de cadascuna de les persones. El seu àmbit d’intervenció s’estén a Aragó, Illes Balears, Navarra i La Rioja.

Per a cada alumne amb discapacitat visual s’elabora un Pla Individualitzat d’Atenció, segons les seves necessitats, i se li assigna un mestre/a itinerant encarregat, entre altres funcions, d’assessorar al centre i al professorat d’aula, assessorar i orientar les famílies i realitzar un treball directe amb l’alumne.

L’atenció va dirigida a totes les etapes educatives, des de l’atenció primerenca i educació infantil, als ensenyaments obligatoris -Primària i Secundària-, ensenyaments post obligatoris i estudis universitaris, educació de persones adultes i atenció a alumnes escolaritzats en centres d’educació especial.

L’ONCE treballa cada any perquè quan comenci el nou curs escolar els nens i joves cecs portin a la motxilla els mateixos llibres que la resta dels seus companys, però transcrits al sistema braille. També molts d’ells compten amb adaptacions tecnològiques i informàtiques (ordinadors que parlen, anotadors i calculadores parlants, impressores en braille, lectors de pantalla, etc.) facilitades per l’ONCE per fer més accessible el seguiment del curs.

Subscriu-te a la nostra Newsletter

Per rebre al teu correu les últimes notícies, anuncis i ofertes exclusives del món de la discapacitat

3 COMENTARIS

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

ÚLTIMES NOTÍCIES

El Pacte Nacional de la Discapacitat organitza una jornada per avançar cap a una societat més inclusiva

El Pacte Nacional pels Drets de les Persones amb Discapacitat organitza una jornada virtual en què ciutadans...

Un assistent virtual ajudarà a les persones amb discapacitat visual a usar el bus a Barcelona

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) va presentar dimecres un assistent virtual que dona més autonomia a les...

Jornada online de GAES i MIFAS sobre com cuidar la salut auditiva per mantenir una bona qualitat de vida

El proper dimarts 6 d’octubre, MIFAS i GAES organitzen la jornada online ‘La salut auditiva’ que parlarà...

La Festa per a Tothom de Tarragona celebra el 30è aniversari en unes condicions marcades per la Covid

La Festa per a Tothom, la fórmula inclusiva de ciutadania amb discapacitat de...

NO ET PERDIS...

Els 300 milions de persones afectades per Malalties Rares celebren el seu dia reclamant una millor atenció

Com no podia ser d’una altra forma, el Dia de les Malalties Rares se celebra enguany el...

La demanda de població dependent a Catalunya supera de llarg les previsions en els darrers dos anys

D’ençà de l’entrada en vigor de la Llei de l’Autonomia Personal i l’Atenció a la dependència (LAPAD),...

El CERMI proposa una reforma legal que atorgui a les persones amb dependència el grau de discapacitat del 33%

El Comitè Espanyol de Representants de les Persones amb Discapacitat (CERMI) ha fet arribar al Govern central...

El sector de la discapacitat reclama un Codi d’Accessibilitat adaptat a les necessitats reals del col·lectiu

El Comitè Català de Representants de Persones amb Discapacitat (COCARMI), principal plataforma de defensa del col·lectiu a...

Falten suports a l’aula per als alumnes amb síndrome d’Asperger

“El meu Asperger m'ajuda a no creure en mentides. Em fa diferent, i ser diferent és un...