Dijous, 11 agost 2022
Dijous, 11 agost 2022
IniciEducació Inclusiva1.166 estudiants amb discapacitat visual de Catalunya es preparen per tornar al...

1.166 estudiants amb discapacitat visual de Catalunya es preparen per tornar al cole

El 99% estudien en centres educatius ordinaris

nena amb discapacitat visual estudiant amb un ordinador
Una alumna cega estudiant amb un ordinador // Foto: ONCE

Els 1.166 estudiants sordcecs, cecs i amb discapacitat visual greu de Catalunya (7.300 a tot Espanya) es preparen en aquests dies per a la #TornadaAlCole, en les mateixes condicions que la resta dels seus companys, atès que més del 99% d’aquests alumnes estudien en centres ordinaris.

Els mestres de suport itinerants del Servei Educatiu compartit entre l’ONCE i el Departament d’Educació a Catalunya, treballen aquests dies per adaptar l’atenció educativa als estudiants amb sordceguesa, ceguesa o discapacitat visual. Ho fan de manera individualitzada tenint en compte les necessitats de cada alumne/a i la seva inclusió a les aules com a conseqüència de la Covid-19.

EL SUPORT A ALUMNES AMB DISCAPACITAT VISUAL

Aquests mestres reben o rebran formació dirigida a desenvolupar i reforçar les competències digitals per adaptar els recursos necessaris per a una formació presencial, semipresencial o a distància: utilitzar diferents navegadors a Internet buscant la màxima accessibilitat; conèixer diferents plataformes educatives; connexió per àudio o videoconferència; l’accessibilitat dels recursos educatius digitals; i millorar la productivitat dels professionals mitjançant eines TIC.

El mestre de suport valora a l’alumnat i elabora una proposta d’intervenció aplicada individualment

La tasca del mestre o mestra de suport, consisteix a valorar a l’alumnat i elaborar una proposta d’intervenció aplicada individualment. Això requereix la coordinació amb altres professionals, tant de l’ONCE (Tècnic de Rehabilitació, Instructor en tiflotecnologia i braille, Psicòleg, Pedagog, Monitor d’oci i temps lliure, Coordinador d’Animació Sociocultural i Promoció Esportiva, treballador social, i/o els especialistes en les àrees d’especial dificultat com Matemàtiques, Música, Educació Física, Ciències, Tecnologia, etc.), com a membres de la comunitat educativa: orientadors, mestres en pedagogia terapèutica, tutors d’aula o especialistes.

Durant aquest curs 2020/21, els 1.166 alumnes cecs i amb discapacitat visual de Catalunya, entre els quals s’inclou l’alumnat amb sordceguesa o altres discapacitats associades a la visual, es reparteixen, per nivell educatiu, de la següent manera: 234 escolars participen en l’Educació Infantil; 201 estan escolaritzats en Educació Primària; 161 han arribat a l’Educació Secundària Obligatòria; 32 cursen Batxillerat; 67 es preparen en la Formació Professional; 119 s’enfronten a la Universitat; i 352 estan inscrits en un altre tipus d’ensenyaments. 

Redacció/Fonts
Redacció/Fonts
El Diari de la DisCapacitat és el primer digital de la diversitat funcional a Catalunya

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

- Publicitat-spot_img

ÚLTIMES NOTÍCIES

CatalàEspañol
Skip to content