Dimarts, 26 octubre 2021
IniciEducació Inclusiva1.166 estudiants amb discapacitat visual de Catalunya es preparen per tornar al...

1.166 estudiants amb discapacitat visual de Catalunya es preparen per tornar al cole

El 99% estudien en centres educatius ordinaris

nena amb discapacitat visual estudiant amb un ordinador
Una alumna cega estudiant amb un ordinador // Foto: ONCE

Els 1.166 estudiants sordcecs, cecs i amb discapacitat visual greu de Catalunya (7.300 a tot Espanya) es preparen en aquests dies per a la #TornadaAlCole, en les mateixes condicions que la resta dels seus companys, atès que més del 99% d’aquests alumnes estudien en centres ordinaris.

Els mestres de suport itinerants del Servei Educatiu compartit entre l’ONCE i el Departament d’Educació a Catalunya, treballen aquests dies per adaptar l’atenció educativa als estudiants amb sordceguesa, ceguesa o discapacitat visual. Ho fan de manera individualitzada tenint en compte les necessitats de cada alumne/a i la seva inclusió a les aules com a conseqüència de la Covid-19.

EL SUPORT A ALUMNES AMB DISCAPACITAT VISUAL

Aquests mestres reben o rebran formació dirigida a desenvolupar i reforçar les competències digitals per adaptar els recursos necessaris per a una formació presencial, semipresencial o a distància: utilitzar diferents navegadors a Internet buscant la màxima accessibilitat; conèixer diferents plataformes educatives; connexió per àudio o videoconferència; l’accessibilitat dels recursos educatius digitals; i millorar la productivitat dels professionals mitjançant eines TIC.

El mestre de suport valora a l’alumnat i elabora una proposta d’intervenció aplicada individualment

La tasca del mestre o mestra de suport, consisteix a valorar a l’alumnat i elaborar una proposta d’intervenció aplicada individualment. Això requereix la coordinació amb altres professionals, tant de l’ONCE (Tècnic de Rehabilitació, Instructor en tiflotecnologia i braille, Psicòleg, Pedagog, Monitor d’oci i temps lliure, Coordinador d’Animació Sociocultural i Promoció Esportiva, treballador social, i/o els especialistes en les àrees d’especial dificultat com Matemàtiques, Música, Educació Física, Ciències, Tecnologia, etc.), com a membres de la comunitat educativa: orientadors, mestres en pedagogia terapèutica, tutors d’aula o especialistes.

Durant aquest curs 2020/21, els 1.166 alumnes cecs i amb discapacitat visual de Catalunya, entre els quals s’inclou l’alumnat amb sordceguesa o altres discapacitats associades a la visual, es reparteixen, per nivell educatiu, de la següent manera: 234 escolars participen en l’Educació Infantil; 201 estan escolaritzats en Educació Primària; 161 han arribat a l’Educació Secundària Obligatòria; 32 cursen Batxillerat; 67 es preparen en la Formació Professional; 119 s’enfronten a la Universitat; i 352 estan inscrits en un altre tipus d’ensenyaments. 

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de les últimes notícies del món de la diversitat funcional a Catalunya

Fes-te subscriptor Premium

Si vols tenir accés a totes les notícies publicades al Diari, l'agenda del sector, i informació sobre subvencions, ajudes, convocatòries, recursos i moltes més coses, subscriu-te a la Newsletter Premium

Redacció/Fonts
diari de la Discapacitat / El digital de la diversitat funcional a Catalunya

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

- Publicitat-spot_img

ÚLTIMES NOTÍCIES