26.4 C
Barcelona
Dissabte, 19 setembre, 2020

Últimes notícies

El Pacte Nacional de la Discapacitat organitza una jornada per avançar cap a una societat més inclusiva

El Pacte Nacional pels Drets de les Persones amb Discapacitat organitza una jornada virtual en què ciutadans...

Un assistent virtual ajudarà a les persones amb discapacitat visual a usar el bus a Barcelona

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) va presentar dimecres un assistent virtual que dona més autonomia a les...

Jornada online de GAES i MIFAS sobre com cuidar la salut auditiva per mantenir una bona qualitat de vida

El proper dimarts 6 d’octubre, MIFAS i GAES organitzen la jornada online ‘La salut auditiva’ que parlarà...

La Festa per a Tothom de Tarragona celebra el 30è aniversari en unes condicions marcades per la Covid

La Festa per a Tothom, la fórmula inclusiva de ciutadania amb discapacitat de...

1.166 estudiants amb discapacitat visual de Catalunya es preparen per tornar al cole

El 99% estudien en centres educatius ordinaris

nena amb discapacitat visual estudiant amb un ordinador
Una alumna cega estudiant amb un ordinador // Foto: ONCE

Els 1.166 estudiants sordcecs, cecs i amb discapacitat visual greu de Catalunya (7.300 a tot Espanya) es preparen en aquests dies per a la #TornadaAlCole, en les mateixes condicions que la resta dels seus companys, atès que més del 99% d’aquests alumnes estudien en centres ordinaris.

Els mestres de suport itinerants del Servei Educatiu compartit entre l’ONCE i el Departament d’Educació a Catalunya, treballen aquests dies per adaptar l’atenció educativa als estudiants amb sordceguesa, ceguesa o discapacitat visual. Ho fan de manera individualitzada tenint en compte les necessitats de cada alumne/a i la seva inclusió a les aules com a conseqüència de la Covid-19.

EL SUPORT A ALUMNES AMB DISCAPACITAT VISUAL

Aquests mestres reben o rebran formació dirigida a desenvolupar i reforçar les competències digitals per adaptar els recursos necessaris per a una formació presencial, semipresencial o a distància: utilitzar diferents navegadors a Internet buscant la màxima accessibilitat; conèixer diferents plataformes educatives; connexió per àudio o videoconferència; l’accessibilitat dels recursos educatius digitals; i millorar la productivitat dels professionals mitjançant eines TIC.

El mestre de suport valora a l’alumnat i elabora una proposta d’intervenció aplicada individualment

La tasca del mestre o mestra de suport, consisteix a valorar a l’alumnat i elaborar una proposta d’intervenció aplicada individualment. Això requereix la coordinació amb altres professionals, tant de l’ONCE (Tècnic de Rehabilitació, Instructor en tiflotecnologia i braille, Psicòleg, Pedagog, Monitor d’oci i temps lliure, Coordinador d’Animació Sociocultural i Promoció Esportiva, treballador social, i/o els especialistes en les àrees d’especial dificultat com Matemàtiques, Música, Educació Física, Ciències, Tecnologia, etc.), com a membres de la comunitat educativa: orientadors, mestres en pedagogia terapèutica, tutors d’aula o especialistes.

Durant aquest curs 2020/21, els 1.166 alumnes cecs i amb discapacitat visual de Catalunya, entre els quals s’inclou l’alumnat amb sordceguesa o altres discapacitats associades a la visual, es reparteixen, per nivell educatiu, de la següent manera: 234 escolars participen en l’Educació Infantil; 201 estan escolaritzats en Educació Primària; 161 han arribat a l’Educació Secundària Obligatòria; 32 cursen Batxillerat; 67 es preparen en la Formació Professional; 119 s’enfronten a la Universitat; i 352 estan inscrits en un altre tipus d’ensenyaments. 

Subscriu-te a la nostra Newsletter

Per rebre al teu correu les últimes notícies, anuncis i ofertes exclusives del món de la discapacitat

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

ÚLTIMES NOTÍCIES

El Pacte Nacional de la Discapacitat organitza una jornada per avançar cap a una societat més inclusiva

El Pacte Nacional pels Drets de les Persones amb Discapacitat organitza una jornada virtual en què ciutadans...

Un assistent virtual ajudarà a les persones amb discapacitat visual a usar el bus a Barcelona

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) va presentar dimecres un assistent virtual que dona més autonomia a les...

Jornada online de GAES i MIFAS sobre com cuidar la salut auditiva per mantenir una bona qualitat de vida

El proper dimarts 6 d’octubre, MIFAS i GAES organitzen la jornada online ‘La salut auditiva’ que parlarà...

La Festa per a Tothom de Tarragona celebra el 30è aniversari en unes condicions marcades per la Covid

La Festa per a Tothom, la fórmula inclusiva de ciutadania amb discapacitat de...

NO ET PERDIS...

Els 300 milions de persones afectades per Malalties Rares celebren el seu dia reclamant una millor atenció

Com no podia ser d’una altra forma, el Dia de les Malalties Rares se celebra enguany el...

La demanda de població dependent a Catalunya supera de llarg les previsions en els darrers dos anys

D’ençà de l’entrada en vigor de la Llei de l’Autonomia Personal i l’Atenció a la dependència (LAPAD),...

El CERMI proposa una reforma legal que atorgui a les persones amb dependència el grau de discapacitat del 33%

El Comitè Espanyol de Representants de les Persones amb Discapacitat (CERMI) ha fet arribar al Govern central...

El sector de la discapacitat reclama un Codi d’Accessibilitat adaptat a les necessitats reals del col·lectiu

El Comitè Català de Representants de Persones amb Discapacitat (COCARMI), principal plataforma de defensa del col·lectiu a...

Falten suports a l’aula per als alumnes amb síndrome d’Asperger

“El meu Asperger m'ajuda a no creure en mentides. Em fa diferent, i ser diferent és un...