Dissabte, 12 juliol 2025
IniciAGENDAVilanova i la Geltrú acull la 12a Jornada d'Inclusió Social amb enfocament...

Vilanova i la Geltrú acull la 12a Jornada d’Inclusió Social amb enfocament en la mutualitat comunitària

Especialistes es reuneixen el 14 de novembre a l’Escola Politècnica Superior d’Enginyeria per reflexionar sobre com crear comunitats inclusives en una jornada titulada “Com creem comunitats inclusives? Menys autoajuda i més mutualitat”

Vilanova i la Geltrú acull la 12a Jornada d'Inclusió Social amb enfocament en la mutualitat comunitària
L’any passat també es va realizar esta trobada a l’EPSEVG // Foto: Ajuntament de Vilanova i la Geltrú

El dijous 14 de novembre, l’Escola Politècnica Superior d’Enginyeria de Vilanova i la Geltrú acollirà la 12a edició de la Jornada de la Inclusió Social, un esdeveniment destinat a explorar la construcció de comunitats inclusives. Amb el títol “Com creem comunitats inclusives? Menys autoajuda i més mutualitat”, la jornada pretén sensibilitzar i capacitar professionals, voluntaris i agents comunitaris sobre la importància d’incorporar valors de solidaritat i justícia social en el disseny de projectes comunitaris. L’objectiu principal és millorar la qualitat de vida i crear oportunitats socials per a tothom.

Aquest esdeveniment, que s’ha consolidat com un referent per a la comunitat professional, centrarà aquesta edició en la necessitat d’una acció col·lectiva que promogui la inclusió i el suport mutu, en lloc de la intervenció individual. La regidora d’Acció Social i Dependència de l’ajuntament de Vilanova i la Geltrú, Gisela Vargas, ha destacat que aquesta jornada és un espai clau per a l’intercanvi d’experiències i bones pràctiques, afegint que serveix per enfortir les polítiques socials locals i millorar l’atenció a la ciutadania.

L’obertura de la jornada comptarà amb la participació de Raúl Moreno, secretari de Drets Socials i Inclusió de la Generalitat, Juan Luis Ruiz, alcalde de Vilanova i la Geltrú, i Gisela Vargas, regidora d’Acció Social. La ponència inaugural serà a càrrec d’Ernesto Morales, doctor en Polítiques Públiques i Transformació Social, qui reflexionarà sobre el compromís dels agents socials per oferir respostes col·lectives als reptes comunitaris.

A més, s’hi presentaran tres projectes comunitaris enfocats a l’autonomia i l’apoderament de col·lectius en risc d’exclusió: ‘Vincles–Mentoria Social’: una col·laboració de l’Ajuntament de Vilanova i Actua per oferir suport a joves migrats sols a través de mentors voluntaris; ‘La Colla Cuidadora’, una iniciativa de Barcelona que, des de fa 20 anys, treballa per alleujar l’aïllament i la sobrecàrrega de les persones cuidadores, i l’’Associació Amunt i Crits!’: entitat formada per dones migrades de l’Alt Empordà que promou el rol de les dones com a referents comunitàries.

La sessió matinal es tancarà amb una intervenció teatral a càrrec d’Adriana Segurado. A la tarda, els assistents podran participar en tallers simultanis amb experts que oferiran eines pràctiques per reforçar la inclusió social: ‘La cura professional en l’àmbit comunitari’ amb Susanna Giménez i Imma Marrugat, centrat en l’autocura i la cura dins dels equips; ‘Vincles que enforteixen’ amb Rubén David Fernández, sobre com crear vincles inclusius en espais participatius, i ‘Perspectiva interseccional en l’acció comunitària’, amb Irene Moulas, de la Cooperativa Etc., tractant el valor de la diversitat en les iniciatives comunitàries.

La jornada, que es durà a terme de 9 a 14 h i de 15.30 a 17.30 h, és gratuïta però amb places limitades, per la qual cosa és necessària la inscripció prèvia. Per a més informació, els interessats poden contactar amb el servei d’Acció Social a través del correu vnginclusio@vilanova.cat o consultar el programa complet en línia.

Aquest esdeveniment és organitzat per vnginclusió i el servei d’Acció Social de l’Ajuntament, amb el suport del Departament de Drets Socials i Inclusió de la Generalitat en el marc dels plans d’acció comunitària inclusiva, i es presenta com una oportunitat per intercanviar coneixements i idees per a millorar les pràctiques professionals i voluntàries en l’àmbit social.

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de tota l'actualitat del món de la diversitat funcional a Catalunya

Redacció/Fonts
Redacció/Fontshttps://diarideladiscapacitat.cat
Diari de la DisCapacitat. El digital de la diversitat funcional a Catalunya. Un mitjà fet per donar visibilitat a les persones amb discapacitat i pensat per reclamar la seva inclusió social

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

ÚLTIMES NOTÍCIES

Diari de la Discapacitat
Resum de la privadesa

Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.