Dimarts, 3 octubre 2023
IniciDEPENDÈNCIAUna estudiant de la UOC crea 'Mirou', una aplicació que permet connectar...

Una estudiant de la UOC crea ‘Mirou’, una aplicació que permet connectar persones dependents amb l’exterior sense haver de fer res

'Mirou' permet fer trucades i videotrucades sense que hagin de fer cap acció als telèfons

persones dependents
L’aplicació evita l’aïllament de les persones dependents // Foto: Arxiu

‘Mirou’ és el nou d’una aplicació desenvolupada per Marta Izquierdo, una estudiant de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC), en el marc del programa d’emprenedoria de la Universitat SpinUOC 2022, que permet fer trucades i videotrucades a persones amb dependència. 

ICF23_Baner Financament-300x600

La idea de crear aquesta aplicació va sorgir de la pròpia experiència d’Izquierdo, que va treballar durant els primers mesos de la pandèmia de  com a sanitària en un centre temporal per a malalts de COVID-19, a Barcelona. L’estudiant explica que durant aquest temps va tractar amb pacients molt dependents, amb demències molt avançades i danys cerebrals que estaven en situació d’aïllament. “Recordo un pacient concret que havia passat diversos danys cerebrals i tenia el mòbil a la tauleta de nit, no es podia moure ni parlar, però sentia coses”, rememora dos anys després Izquierdo.

Aquesta situació, en els moments inicials de la COVID-19 —quan els sanitaris havien d’anar vestits amb equips de protecció individual aparatosos i quedar com menys temps millor dins de l’habitació i sense tocar res—, va actuar com a catalitzador perquè Izquierdo comencés a gestar el projecte de Mirou. “Pensava que hi havia d’haver algun sistema perquè aquelles persones es poguessin connectar amb la família sense esperar que algú hagués d’agafar el mòbil i prémer un botó”, comenta l’estudiant.

Izquierdo va estar buscant possibilitats en el mercat i no va trobar opcions que poguessin resultar d’ajuda per a persones dependents en situació d’aïllament. En aquell moment estudiava el màster universitari de Disseny d’Interacció i Experiència d’Usuari (UX) dels Estudis d’Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació de la UOC. “Això em va obrir els ulls a idees de l’àmbit tecnològic i de la comunicació”, recorda. Així doncs, va decidir desenvolupar Mirou com a treball final de màster.

Banner Col·lectiu Ronda 300x600

Una aplicació fàcil d’usar

‘Mirou’ és una aplicació fàcil d’usar, que permet fer trucades o videotrucades entre persones en aïllament i una persona externa o familiar. “Quan un familiar truca al malalt, la trucada es connecta directament sense que el pacient hagi de fer cap acció”, explica Izquierdo.

Aquest simple mecanisme trenca l’aïllament de la persona de manera fàcil i sense la necessitat de dependre d’algú que l’ajudi a establir connexió amb l’exterior. “És una ajuda més a la persona aïllada, però també als familiars, perquè moltes vegades no s’hi poden comunicar pels horaris de visites limitats o perquè el personal sanitari no els pot ajudar”, comenta.

A més a més, l’aplicació també facilita la feina dels sanitaris: “Els treballadors sanitaris queden alliberats i no han de gestionar la comunicació entre el familiar i el pacient”.

Izquierdo ja ha desenvolupat un prototip de l’aplicació i l’ha provat a petita escala entre pacients d’un centre sanitari. Les proves que ha fet han rebut comentaris molt satisfactoris, fet que l’ha impulsat a desenvolupar el projecte. “Volem trobar algú que tingui capacitats per desenvolupar l’app i estem oberts a col·laboracions”, explica.

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de tota l'actualitat del món de la diversitat funcional a Catalunya

Redacció/Fonts
Redacció/Fontshttps://diarideladiscapacitat.cat
Diari de la DisCapacitat. El digital de la diversitat funcional a Catalunya. Un mitjà fet per donar visibilitat a les persones amb discapacitat i pensat per reclamar la seva inclusió social

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

ÚLTIMES NOTÍCIES

Skip to content